کمبود 1800 تخت بیمارستانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: استان گلستان بیش از یک هزار و 800 تخت بیمارستانی کم دارد که امید است در چهار ماه آینده این نیاز استانی برطرف شود.

به گزارش زرین نامه؛ تقی ریاحی بعد از ظهر امروز در جمع پرستاران نمونه استان گلستان اظهار کرد: اکثر دل‌نگرانی‎های پرستاران منشاء گرفته از درد بیماران و مشکلات آنهاست و باید با تقدیر کردن از این قشر زحمت‎کش، به خصوص بانوان که علاوه بر خانه‎داری به شغل پرستاری نیز مشغولند، قدمی در جبران خدمات آنها برداشت.

وی تصریح کرد: از 10 ماه قبل با اجرای طرح تحول سلامت در شرایطی هستیم که آرامش را برای مردم و کارکنان فراهم کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: اکنون با اجرای طرح تحول سلامت در کشور، اکثر مردم از اجرای این طرح راضی بوده و از درگاه خداوند شاکر هستند و این امر مورد تائید رهبری قرار گرفته است زیرا نشأت گرفته از رضایت مردم و کارکنان بیمارستان‎ها و پرستاران در حوزه سلامت است.

وی در ادامه افزود: نگرانی پرستاران در مباحث مالی به جا است اما در 9 ماه اخیر، مردم متوجه شدند که بخش اعظمی از درآمدهای طرح تحول اجرایی شده است و باعث قبولی مردم در ورودی بیمارستان شده است.

230 پزشک تمام وقت در گلستان مشغول به فعالیت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در جمع پرستاران نمونه استان گلستان گفت: در حال حاضر 230 پزشک تمام وقت در استان در حال فعالیت هستند که نسبت به دو سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و دولتی را باید به هم نزدیک کرد، افزود: ما باید به سمتی پیش برویم که خدمت به مردم و ارائه خدمات و رضایتمندی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‎ها، سرلوحه کار همه ما قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: مدیریت اصلی بیمارستان‌ها در دستان پرستاران است، زیرا پرستاران در مدیریت، خدمات و غیره، حضور ویژه دارند.

وی در خصوص امر تعرفه‎گذاری خدمات پرستاری گفت: در بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در هیچ جایی از دنیا اجرایی نشده است و امیدواریم با اجرای این طرح، قدم مثبتی در کارآمد کردن کار درمانی برداریم.

عدم وجود پرستار تخصصی در استان گلستان

ریاحی در ادامه افزود: ما هنوز نتوانستیم بر اساس جنس نیاز، نیروی تخصصی در استان پرورش دهیم و نگاه ما در این است که این امر در استان تحقق پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: جنس نگاه ما به مردم بایستی تغییر پیدا کند و چتر امنیت را برای بیماران به وجود آوریم و امیدواریم در سال 1394، طرح تحول نظام سلامت در مباحث جامعه نیز با صبر و حوصله برقرار شود.

ریاحی افزود: ما بیش از یک هزار و 800 تخت بیمارستانی در استان گلستان کم داریم و بناست طی چهار ماه آینده این نیاز برطرف شود.

لازم به ذکر است استان گلستان بالغ بر 15 بیمارستان فعال دارد که به صورت شبانه‎روزی در جهت خدمت‎رسانی به مردم دایر است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه