۵۰۰ زباله خطرناک سرطان‌زا شناسایی شده است

استاندار گلستان گفت: ۵۰۰ زباله خطرناک سرطان‌زا شناسایی شده است.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادق‌لو پیش از ظهر امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دنیای صنعتی، شرایط ایجاد پسماند را به وجود آورده است که برخی از این زباله‌ها خطرناک و برخی غیرخطرناک هستند.

وی بر لزوم توجه به زباله‌های خطرناک تأکید کرد و افزود: بیشترین حرکت ما مربوط به زباله‌های خانگی است، اما بیشترین نگرانی در راستای زباله‌های خطرناک وجود دارد.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی نقطه عطف برای دستیابی به وضعیت مطلوب در بخش پسماند باشد.

صادق‌لو با بیان اینکه آگاه‌سازی عمومی در کاهش زباله نقش زیادی داشته است، یادآور شد: هر فرد 900 گرم زباله خانگی تولید می‌کرد که این میزان با آگاه‌سازی عمومی به 500 گرم تبدیل شد که نشان می‌دهد در افزایش و مصرف، تحول بزرگی اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به زباله‌های خطرناک، نیازمند دقت بیشتری است، گفت: باید با حساسیت بیشتری زباله‌ها را اهم و مهم کرد و تا زمانی که مطالعه و تحقیق درستی در این زمینه نداشته باشیم، ساماندهی در این بخش محقق نمی‌شود.

صادق‌لو بیان داشت: استان گلستان به صورت پایلوت در مسئله‌شناسی علمی موضوع پسماند وارد شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه طبیعت ظرفیت پذیرش زباله را ندارد، گفت: زباله‌های رهاشده در کنار رودخانه‌ها و جنگل‌ها آلودگی زیست‌محیطی به همراه دارد که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

صادق‌لو بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را در صنعت بازیافت مهم خواند و گفت: برخی از NGOها می‌توانند ظرفیت خوبی در این بخش باشند.

وی در خصوص استفاده از واژه طلای کثیف به جای زباله و پسماند گفت: باید ادبیاتی در این زمینه استفاده شود که احساس خطر و تبیین موضوع را به درستی برای مردم آگاه‌سازی کند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه