63 درصد معتادان در جامعه متاهل هستند

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 63 درصد معتادان در کشور متاهل هستند.

به گزارش زرین نامه؛ حمید صرامی ظهر امروز در همایش نقش مشارکت اجتماعی در کنترل و کاهش مواد مخدر و روان‌گردان‎ها که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین شوک هزاره سوم به گفته کارشناسان، مواد مخدر و روان‌گردان‎ها است.

وی مواد مخدر را مهم‌ترین مانع برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع دانست.

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با توجه به آمارهای موجود، رسالت مسئولان در عرصه مبارزه با مواد مخدر سخت‎تر خواهد شد.

صرامی ادامه داد: در هزاره سوم با سرعت تحولات اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم و خانواده‎های دیروز که بزرگی و جایگاه خاص خود را داشتند در این عرصه به یک هسته و اتاق تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه مدارس امروز در تیرراس آماج تهدیدات اجتماعی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ماکروسیستم‎های اجتماعی ما در محلات شهر و روستا امروز محل مبارزه و درگیری جوانان و نوجوانان با مواد مخدر است.

این استاد دانشگاه و فعال در عرصه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: هر روز یک ماده جدید روان‌گردان و مخدر معرفی می‎شود.

صرامی با بیان اینکه 10 درصد از مردم ایران به طور مستقیم درگیر با مواد مخدر هستند، گفت: 6 میلیون ایرانی با مواد مخدر و دغدغه‎های آن سر و کار دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه 63 درصد از معتادان در ایران متاهل هستند، ادامه داد: ایران تنها کشور در جهان بوده که میزان معتادان متاهل آن بیش از مجرد‎ها است.

وی عدم رضایت عاطفی و اقتصادی را مهم‌ترین عامل در گرایش متاهل‎ها به مواد مخدر دانست و افزود: 58 درصد از معتادان در ایران زیر 30 سال هستند و 13.59 درصد آنها در گروه سنی 15 تا 19 سال قرار دارند.

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه گلستان در رتبه 16 نرخ مصرف مواد مخدر در کشور قرار دارد، گفت: 12 استان کشور در منطقه قرمز مصرف مواد مخدر قرار دارد و اگر در استان گلستان نسبت به معضل اعتیاد بی‎توجه‎ای شود گلستان نیز در منطقه بحرانی مصرف مواد مخدر قرار خواهد گرفت./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه