۹۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در مزارع استان گلستان احداث می‌شود

مدیرآب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سال ۹۳ برای احداث ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال آب برای مزارع کشاورزی استان گلستان برنامه‌ریزی است.

به گزارش زرین نامه؛ تقی کمال‌غریبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای احداث 90 کیلومتر خطوط انتقال آب برای مزارع کشاورزی استان گلستان اختصاص یافته است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های جهاد کشاورزی گلستان در سال 93 احداث 90 کیلومتر خطوط انتقال آب از منبع به مزارع با بودجه 3 میلیارد و هشتصد میلیون تومان در نظر گرفته شده که تاکنون 20 کیلومتر از این خطوط به بهره‌برداری رسیده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: لوله و اتصالات 41 کیلومتر از این خطوط انتقال آب تحویل بهره‌برداران رسیده و 30 کیلومتر دیگر خطوط انتقال آب نیز تا پایان فروردین ماه 94 تحویل بهره‌برداران می‌شود.

کمال‌غریبی هزینه هر کیلومتر از خطوط انتقال آب برای لوله‌های سایز 250 میلی متر و 315 میلی متر را 100 میلیون تومان اعلام کرد و هدف از انجام احداث خطوط انتقال آب در مزارع کشاورزی را صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب در شیوه‌های سنتی آبیاری بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در استان گلستان 2 میلیارد و400 میلیون مترمکعب آب وجود دارد که 85 درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

کمال‌غریبی مزایای استفاده از این نوع آبیاری را سرعت بالای انتقال آب و مصرف پایین آب ، شادابی گیاه و افزایش تولید اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با استفاده از این روش 400 هزار تن در مزارع افزایش محصول داشته باشیم.

مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: امسال هم در بودجه کشور بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روش‌های نوین آبیاری در نظر گرفته شده است./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه