اشتغال و تولید ثروت نتیجه پژوهش‎های کاربردی است

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان با تاکید بر اینکه یافته‎های پژوهشی باید برطرف‎کننده نیازهای جامعه باشد، گفت: اشتغال و تولید ثروت نتیجه پژوهش‎های کاربردی است.

‎به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ ابراهیم هزارجریبی صبح امروز در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تحقیقات علمی و یافته‎های پژوهشی زمانی اثربخش هستند که تبدیل به فناوری شده و در خدمت نیازهای جامعه قرار گیرند.

وی برگزاری نمایشگاه‎های اشتغال و کارآفرینی را در معرفی دستاوردهای علمی مهم خواند و تصریح کرد: نمایشگاه این امکان را فراهم می‎کند تا مردم با فعالیت‎های کارآفرینان آشنا شده و از تولیدات داخلی حمایت مالی کنند.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان اضافه کرد: انسان‎ها به طور ذاتی دارای ذوق و استعداد هستند و باید با شناخت توانمندی‎های خود زمینه پرورش آن را از طریق علم و دانش فراهم کنند.

هزارجریبی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی و فنی و حرفه‎ای محلی برای پرورش استعداد هر یک از افراد علاقمند است، تصریح کرد: هنرجویان می‎توانند با کسب علم و دانش هنر خود را در سطوح وسیع‌تر ارائه دهند تا علاوه بر ایجاد اشتغال، تولید ثروت کنند.

*پژوهش باید به سمت فناوری هدایت شود

وی با بیان اینکه پژوهش باید به سمت فناوری هدایت شود، نقش مدیران، مسئولان و متولیان را در این بخش مهم خواند و اضافه کرد: مسئولان با حمایت از هنر بومی و دستاوردهای پژوهشی می‎توانند در ترغیب جوانان به سمت کار و تلاش موثر واقع شوند.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان بر لزوم حمایت از کالای داخلی نسبت به کالای خارجی تاکید کرد و گفت: فرهنگ استفاده از کالای داخلی با ارتقای کیفیت افزایش می‎یابد که دستیابی به این مهم مستلزم آموزش است.

هزارجریبی در خصوص مهم‌ترین برنامه‎های آموزشی و پژوهشی استان خاطرنشان کرد: اولویت گلستان توسعه شاخص‎های اقتصادی است که در این راستا باید آموزش و پژوهش سرلوحه قرار گیرد لذا راه‌کارهای جدیدی را در سال 94 تدوین و پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه