پیش‌بینی اسکان 81 هزار گردشگر از گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در نوروز امسال بیش از 81 هزار نفر مسافر در شبانه روز در این استان اسکان و پذیرش می‌شوند.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم کریمی افزود: ظرفیت پذیرش بیش از 81 هزار نفر در نوروز 94 در هتل‎ها و مهمان‎پذیرها در شبانه‎روز وجود دارد و مدارس استان آمادگی دارند تا در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: 23 هتل در استان با ظرفیت پذیرش 1434 نفر، میهمانپذیرهای استان با ظرفیت پذیرش 676 نفر، هتل آپارتمانها با ظرفیت پذیرش 153 نفر، منازل استیجاری استان یا ظرفیت پذیرش 430 نفر، کمپ‌های استان با ظرفیت پذیرش 2000 نفر و 184 مدرسه استان با ظرفیت پذیرش 6524 نفر آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. همچنین برای 70 هزار نفر ظرفیت اسکان نوروزی در سایر واحدهای اقامتی همچون میهمانسراهای اداره‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، پانسیونها، تفرجگاه‌ها و فضاهای نصب چادرها در نظر گرفته شده است.

وی از فعالیت 54 پایگاه انتظامی ناجا، 40 پایگاه امداد هلال احمر، 43 پایگاه امداد پزشکی، 51 پایگاه بیمارستانها و درمانگاه‌های فعال، 4 پایگاه امداد خودرو با 60 خودرو و 5 شرکت بیمه در ایام نوروز امسال خبر داد و افزود: 60 پایگاه و کیوسک اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین در سطح استان در نظر گرفته شده و 5 تلویزیون شهری فعال برای راهنمایی مسافران در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

کریمی ادامه داد: تعداد 190 ناظر در ایام نوروز فعالیت می‌کنند. 20 ناظر در این ایام از تاسیسات و موسسات گردشگری بازدید کرده و 100 ناظر از سازمان بازرگانی استان جهت نظارت بر اصناف مختلف فعال هستند. همچنین تعداد 35 ناظر از سازمان تعزیرات حکومتی استان وت 35 ناظر از دانشگاه علوم پزشکی در این ایام فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، تعداد موزه‌های فعال استان در نوروز امسال را 9 موزه برشمرد و افزود: 60 مورد جشن و جشنواره و مسابقات فرهنگی در این ایام برگزار خواهد شد و 20 سفره هفت سین پهن می‌شود. همچنین 4 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان برگزار می‌شود. 160 جایگاه نیز برای راه‌اندازی بازارچه‌های سنتی و محل‌های عرضه ارزاق عمومی به مسافران در نظر گرفته شده است.

کریمی، تعداد جایگاه‌های توزیع سوخت فعال و شبانه‌روزی در ایام نوروز امسال را 120 جایگاه ذکر و بیان کرد: 30 ایستگاه صلواتی و پذیرایی رایگان از مسافران نوروزی و 25 باب مکان اقامه نماز برای مسافرین در نظر گرفته شده و 70 باب سرویس بهداشتی و 20 حمام عمومی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه