"احمدشهید" کیست!

گزارش اخیر “احمد شهید ” در خصوص ایران در فضای مذاکره کنندگان ایران و ۱+۵ امری مغرضانه با اهداف سیاسی از قبل تعیین شده می باشد.

به گزارش زرین نامه به نقل از نبض سحر، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در آخرین روز از اجلاس هفدهم خود “احمد شهید” وزیر امورخارجه سابق مالدیو را به ‌عنوان گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. حمایت غرب از این وزیرخارجه مسلمان، نقش بسزایی در پیشی ‌گرفتن وی از دو رقیب عمده خود، یعنی سفیر سابق ایتالیا در ایران و همچنین وکیل حقوق بشر سودانی داشت.

“احمد شهید” کیست؟

“احمد شهید” در نشست روز جمعه ۲۷ خرداد شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو سوییس به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران انتخاب شد . وی برای این انتخاب با دو نامزد دیگر رقابت داشت .

” روبرتو توسکانو ” سفیر سابق ایتالیا در ایران و “امین مدنی” وکیل حقوق بشر سودانی، دیگر نامزدهای پذیرش این مسئولیت بودند، اما رای اعضای شورای حقوق بشر ملل متحد به احمد شهید تعلق گرفت.

این انتخاب پس از آن صورت گرفت که در نشست ماه مارس ( فروردین ) سال جاری، شورای حقوق بشر ملل متحد قطعنامه ‌ای را تصویب کرده بود که بر پایه آن می ‌بایستی به‌ منظور نظارت دقیق‌ و مستمر‌ بر وضعیت حقوق بشر ایران، گزارشگری ویژه از سوی شورا برگزیده شود.

احمد شهید صرف نظر از اقدامات خود در پست وزیر خارجه مالدیو، به دلیل حمایت های غرب توانست به این پست برسد .

در سال گذشته ایران گزارش های جامعی را در مورد نقض حقوق بشردر کشورهایی چون آمریکا و انگلیس منتشر کرد که همین امر موجب خشم کشورهای غربی شد و از آنجا که این کشورها همواره به دنبال ضربه زدن به ایران هستند با طرح موضوع لزوم انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران تلاش کردند تا جبهه جدیدی را برای مقابله با ملت ایران پدید بیاورند.

Press conference by Mr. Ahmed Shaheed, Special Rapporteur on the situation of human rights in Iran

گزارش ویژه چیست ؟

در شورای حقوق بشر، هدف جلوگیری از سیاسی شدن و گزینشی شدن بررسی حقوق بشر از راه سازوکار موسوم به (UPR) دنبال می‌شود. این سازوکار مخفف عبارت (Universal Periodic Review) به معنای بررسی جهانی و دوره‌ای ‌می‌باشد. در این سازوکار هر ۴ سال یک بار، پرونده‌ی حقوق بشر تمامی کشورها مورد بررسی قرار ‌گیرد. بنابراین باید هر سال ۴۸ کشور در دستور کار بررسی این شورا قرار بگیرند. شورای حقوق بشر در نشست اردیبهشت ماه خود و بعد از گزارش‌ (UPR) ایران اقدام به تصویب قطع‌نامه‌ای نمود که در آن برای بررسی شفاف‌تر وضعیت حقوق بشر در ایران و ارایه‌ی گزارشی به مجمع عمومی، گزارشگر ویژه برای ایران تجویز شد.

وحال اصل ماجرا :

احمد شهید در تازه ترین گزارش خود نسبت به ایران مواضع کاملا غربی و کاملا مغرضانه به خود گرفت. مواردی از قبیل این که از دولت ایران خواسته است تا موضوع لغو صدور و اجرای احکام اعدام را مورد بازنگری قرار دهد.

و ادعای مضحک وی در خصوص فقدان آزادی همجنس گرایان در ایران است!!!!!

وی قبلا نیز گفته بود: بهائیت در ایران، به عنوان یک دین به رسمیت شناخته نمی شود برای همین است که بهائیان مورد آزار و اذیت واقع می شوند!
به گفته وی که تا کنون به ایران سفر نکرده و حتی از فرهنگ ایران آشنائیت نسبی نیز ندارد این اطلاعات بی پایه و اساس را از کجا جمع آوری نموده است؟

و مسلما این اطلاعات غلط را از منابع غربی و معاند جمهوری اسلامی ایران جمع آوری کرده است.

آیا وی از آمار اعدام ها ، آن هم با شمشیر در کشور عربستان خبر ندارد؟

url

و یا اعدام توسط صندلی های الکتریکی و سایر زجر آورترین شیوه های اعدام در آمریکا خبر ندارد؟

electricchair500

نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد دست کم ۴ درصد از افرادی که در این کشور به اعدام محکوم می شوند بی گناه هستند.

آیا این موارد نقض حقوق بشر به حساب نمی آید؟

و یا حقوق بشر برای این افراد تعریف دیگری دارد؟

این موارد تنها نمونه بسیار کوچکی از نقض حقوق بشر توسط کشورهای غربی و کشورهای تحت امر آنان می باشد.

اگر وی به دنیال دفاع حقوق بشر است به بررسی مسائل این کشورها بپردازد.

مسلما فردی که با حمایت کشورهای غربی بر سرکار آید ،” بله قربان” گوی آنان خواهد بود. وهرگاه کشورهای غربی راه چاره ای برای مقابله با ایران نمی یابند می خواهند با هر وسیله ای که بتوانند درصدد ضربه زدن وارد عمل می شوند.

گزارش اخیر “احمد شهید” در خصوص ایران در فضای مذاکره کنندگان ایران و ۱+۵ امری مغرضانه با اهداف سیاسی از قبل تعیین شده می باشد.

اکنون غرب که از به زانو درآوردن ایران در پرونده هسته ای دلسرد شده اینک به دنبال آن است تا از راه گزارش های سازمان ملل در بخش حقوق بشر و ابعاد اجتماعی آن، چالشی برای جمهوری اسلامی ایجاد کند.

سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن همچون شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره به عنوان اهرمی در دستان غرب برای فشار به کشورهای مستقل مطرح می باشند.

ahmadshahid_karikator3

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه