رأی «آری» محدود به فروردین ۵۸ نیست

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: رأی «آری» محدود به فروردین ۵۸ نیست و این ملت بزرگ در انتخابات‌ مختلف، راهپیمایی‌ها و سایر عرصه‌های خطیر، محبت و دلبستگی‌شان را به انقلاب اسلامی نشان دادند.

به گزارش زرین نامه؛ حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به حماسه 98.2 درصدی ملت ایران در فروردین 1358 افزود: ملت خداجوی ایران به درستی و با بصیرت و درک تجربه‌ تاریخی خود فهمیدند که اسلام و عمل به فرامین راهگشای آن تنها راه نجات ملت ایران و نیل به استقلال و آزادی است، برای همین از بین شعارهای شرقی و غربی و مدل‌های حکومتی مختلف که عده‌ای داعیه‌دار آن بودند، جمهوری اسلامی و زندگی در سایه ولایت فقیه را انتخاب کردند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رأی و خواست مردم در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یادآور شد: در نگاه امام و رهبری عزیزمان، مردم از جایگاه کلیدی برخوردارند و صاحب اصلی انقلاب، آنها هستند. اگر رفراندوم روزهای دهم و یازدهم فروردین 1358 انجام نمی‌گرفت و از مردم درباره نوع حکومت برخواسته از انقلاب پرسش هم نمی‌شد و حضرت امام خمینی (ره) با مقبولیت و مرجعیتی که در بین مردم داشت، تأسیس جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌نمود، نه مردم اعتراضی داشتند و نه سیاستمداران داخلی و خارجی خدشه‌ای در این حکومت می‌توانستند وارد کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: چون مردم خواست خود را بارها و بارها در راهپیمایی‌های پرشور و شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اعلام کرده بودند؛ اما امام راحل عظیم‌الشأن ما خواستند تا مردم رفراندوم آری یا نه به جمهوری اسلامی شرکت کنند تا هم این رأی در تاریخ ثبت شود و کسی با گذشت زمان نتواند بدان خدشه‌ای وارد کند و هم خواستند بر نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی تأکید نمایند.

علامتی افزود: مقام معظم رهبری نیز به چنین جایگاهی برای مردم در نظام اسلامی قائلند و ما همواره تأکید ایشان بر مشارکت مردم در اقتصاد، سیاست و ... را می‌بینیم؛ ایشان در دیدار اخیرشان با مردم تبریز هم فرمودند: «کشور صاحب دارد؛ صاحب کشور کیست؟ مردم. کار وقتی دست خود مردم سپرده شد که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند، آن‌ وقت کارها به سامان خواهد رسید.»

وی خاطرنشان کرد: مردم نقش و جایگاه خود را در فروردین 58 و قبل و بعد از آن به خوبی فهمیدند و ما در طول مبارزات و پس از پیروزی‌ انقلاب اسلامی در این 36 سال همواره این حضور را دیده‌ایم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: حضور و رأی آری ملت بزرگ ایران به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی محدود به فروردین 58 نیست و این ملت بزرگ در انتخابات‌های مختلف، راهپیمایی‌ها و سایر عرصه‌های خطیر، محبت و دلبستگی‌شان را به انقلاب اسلامی نشان داده‌اند و ان‌شاءالله در ادامه نیز با بصیرت و هوشیاری به حمایت خود از انقلاب اسلامی و همدلی و همزبانی با دولت ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه