ظریف به مجلس احضار می شود/تناقضات بیانیه مشترک نگران کننده است/تیم مذاکره کننده در مورد ابهامات پاسخگو باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ضرورت موشکافی بیشتر در مورد بیانیه مشترک گفت:باید به همه ابهامات موجود پاسخ داده شود و مجلس هرگونه توافقی که بخواهد منافع ملت ایران را به خطر بیندازد قطعا نمی پذیر.

به گزارش زرین نامه؛ علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با اشاره به اینکه قبول صلح آمیز بودن فناوری هسته ای ایران یک پیروزی بزرگ برای ایران است گفت:بیانیه لوزان دارای نقاط مثبت و منفی بسیاری بود که از جمله نقاط مثبت آن پذیرش صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و از نقاط منفی آن تناقصاتی است که در متن توافقنامه وجود دارد که بسیار نگران کننده است.

بروجردی با تاکید بر اینکه برداشتن تحریم ها به طور کامل یک دستاورد بزرگ برای تیم مذاکره کننده است اظهار کرد:متاسفانه در این بخش نیز ما شاهد تناقضاتی هستیم که از یک سو نمایندگان ما حرف از برداشتن کامل تحریم ها می زنند ولی از سوی دیگر طرف غربی صحبت از برداشتن تدریجی تحریم ها می کند.

وی اتهام ساخت سلاح هسته ای از سوی آمریکا به ایران را در گذشته اتهامی بی اساس و غیر قانونی دانست و افزود: یکی از مهم ترین دستاورد های این مذاکرات قبول صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران است و این در حالی است که آمریکا خود بزرگترین تولید کننده سلاح هسته ای در دنیا می باشد و همه قوانین موجود npt را نقض کرده ولی با این حال متهم کردن ایران به داشتن سلاح اتمی اتهامی غیر قانونی از سوی آمریکا می باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به صحبت های اوباما درباره بیانیه لوزان اشاره و بیان کرد:اوباما به صراحت از صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران سخن گفت و این خود نشان از دستاورد بزرگی برای ملت ایران می دهد و ادعای اوباما درباره احتمال عمل نکردن ایران به مفاد توافقنامه یک ادعای پوچ و بی اساس است زیرا تاریخ ثابت کرده است که نباید به اظهارات آمریکایی ها زیاد توجه کرد و اگر روزی این توافق بخواهد نقض شود از طرف ایران نخواهد بود.

بروجردی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ما باید به برخی ابهامات موجود در خصوص مذاکرات پاسخ دهد ادامه داد: ما به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل داریم ولی تاریخ به ما ثابت کرده که نباید به طرف غربی اعتماد داشته باشیم و باید مطمئن شویم که نتایج این مذاکرات یک نتیجه برد برد بوده است.

وی به سخنان اوباما به استفاده از راه حل سیاسی در خصوص ایران اشاره کرد و افزود:اوباما به صراحت از راه حل سیاسی سخن می گوید و به صراحت اعتراف می کند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارد که این خود نشان از اقتدار بالای جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم توافقات حاصل شده با گروه ۱+۵ به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد گفت:نتایج این توافقنامه باید بیشتر موشکافی شود تا به همه ابهامات پاسخ داده شود و مجلس هرگونه توافقی که بخواهد منافع ملت ایران را به خطر بیندازد قطعا نمی پذیرد و کسانی که این گونه توافق کرده اند را نخواهد بخشید.

بروجردی با اشاره به سخنان ظریف در خصوص توافق با ۱+۵ و پیروزی در مذاکرات هسته ای در کنفرانس خبری افزود:ما شاهد بودیم که طرف های غربی در این زمینه مواردی بر خلاف اظهارات دکتر ظریف می گفتند که برای رفع این ابهامات و برای جلوگیری از هر گونه شبهه ای در این زمینه تیم مذاکره کننده باید مستندات این توافقنامه را به مجلس ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه صحبت درباره پروتکل الحاقی و هرگونه توافق درباره آن با مجلس بوده ادامه داد:متاسفانه یکی از اشتباهاتی که تیم مذاکره کننده انجام داده توافق در خصوص پذیرش پروتکل الحاقی است که از نظر مجلس بی اعتبار بوده و مجلس ظریف را به دلیل نقض قانون به مجلس احضار خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم دلواپس مذاکرات هسته ای نباشند خاطر نشان کرد: مردم ما مطمئن باشند که اگر مذاکرات و نتایج آن نتیجه ای به ضرر جمهوری اسلامی ایران داشته باشد مجلس با قدرت جلوی آن می ایستد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه