گلستان در بخش کاهش تصادفات جاده رتبه دوم کشور را کسب کرد

رئیس پلیس راه استان گلستان از کاهش ۵۰ درصدی تصافات فوتی در نوروز امسال خبر داد و گفت: با این شرایط در نوروز ۹۴ گلستان رتبه دوم در بخش کاهش تصادفات جاده در کشور کسب کرده است.

به گزارش زرین نامه؛ سرهنگ علیرضا قدمی با بیان این نکته که ۵۰ درصد آمار کشته شدگان در تصادفات و بیش از ۳۰ درصد مجروحین کاهش داشته، افزود: تعداد کشته های حاصل از تصادفات سال گذشته ۱۶نفر بوده که امسال این تعداد به ۸ نفر رسیده است.

وی ضمن اشاره به این نکته که در طول این مدت گاهی بارش باران و برف شدید را در محورهای استان شاهد بودیم، افزود: با توجه به این موارد راه های استان باز بود و ترافیک روانی در محورهای استان وجود داشت.

این مسئول انتظامی از ترافیک سنگین در راه های دوطرفه شرق استان خبر داد و اظهار کرد: برخی مواقع مقداری کندی حرکت در ساعات اولیه شب در محدوده مینودشت تا عمق جنگل گلستان شاهد بودیم.

سرهنگ قدمی ضمن یادآوری این نکته که از ۲۵ اسفند طرح نوروزی استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده بود، افزود: اکیپ های پلیس راه، راهداری و هلال احمر به صورت شبانه روزی در مکان های مشخص مستقر شدند.

به گفته رئیس پلیس راه استان گلستان، در طول طرح نوروزی، انسداد راه به جز یک مورد که در نتیجه بارندگی در محور فرعی گلی داغ که موقت بود، وجود نداشته و مسیرهای استان علی رغم شرایط متغیر جوی کاملا باز بود.

وی ادامه داد: در نیمه اول طرح نوروزی آمار تصافات را رصد می کردیم و مشاهدهه شد که وضیت تصادفات مشابه سال گذشته است از این رو بلافاصله برای نیمه دوم تعطیلات جلسات هماهنگی برگزار شد و معایب کار احصا شد.

سرهنگ قدمی حضور عابران پیاده در محورهای اصلی استان را جز نقاط آسیب پذیردانست و تصریح کرد: ۵۰ درصد کشته های ما در نیمه اول تعطیلات نوروزی را عابران پیاده تشکیل می دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله تدبیر بر این شد تا این نقاط پوشش داده شوند و از طرفی بحث کنترل سرعت در این مناطق پررنگ تر شد؛ آشکار سازی علائم در این نقاط توسط دوستان راه و شهرسازی صورت گرفت.

این مسئول انتظامی از کنترل جدی ناوگان مسافربری عمومی خبر داد و تصریح کرد: چون ناوگان مسافربری عمومی اهمیت داشت توسط گشت تلفیقی کنترل ها شدید تر شد که حاصل این تلاش ها کاهش تصافات در نیمه دوم تعطیلات نورزی بود.

رئیس پلیس راه استان گلستان بروز رسانی نقاط حادثه خیز در برج دوم را به عنوان یکی از برنامه های پلیس راه دانست و گفت: استانداردهایی تعریف شده برای راه های استان تا آنها را رصد کنیم و در قالب آن استانداردها نقاط حادثه خیز جدید شناسایی شوند.

وی با بیان این نکته که کمیسیونی متشکل از پلیس راه، حمل و نقل پایانه ها راه و شهرسازی استانداردسازی نقاط حادثه خیز را مشخص می کنند، افزود: امیدواریم برخی نقاط که از سوی راه و شهرسازی در دست اقدام بوده پوشش داده شود تا روند کاهش تصادفات در این ناحیه تقویت شود./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه