جریان تئاتری نداریم/ پیشینه غنی گلستان در تئاتر

زرین نامه: بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به مشکلات فراروی هنر تئاتر گفت: به رغم حضور استعدادهای خوب در حوزه نمایش، جریان تئاتری نداریم.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، علی نصیریان شامگاه پنجشنبه در حاشیه جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان افزود: اکنون شاهد جرقه های تئاتر هستیم و این جرقه ها باید به جریان تئاتری تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: مشکل اصولی تئاتر این است که گروه حرفه ای که به صورت مداوم بایکدیگر کار کنند، نداریم و هر چند استعدادهای خوب و جوانی در حوزه نمایش داریم، به دلیل عدم حمایت جدی، تئاتر به جریان تبدیل نشده است.

وی عنوان کرد: تئاتر به اعتبار و حمایت جدی نیاز دارد تا گروهها بتوانند با کنار هم کار کردن رشد کنند و یک جریان سازی داشته باشند.

استاد بازیگری بیان داشت: در سالهای اخیر جوانان خوبی در حوزه نمایش به میدان آمده اند و شاهد جرقه ها خوبی بوده ایم و باید این جرقه ها با حمایت و تعامل توسعه یابند.

درخشش تئاتر و سینمای ایران

وی با بیان اینکه تئاتر و سینمای ایران در خارج از مرزها خوب درخشیده است، یادآورشد: ما شاهد آن هستیم که سینمای ما تاکنون موفق به کسب جوایز مختلف مانند اسکار شده است که این برای هنر کشور ارزشمند است.

علی نصیریان یادآورشد: هنر کشور با بضاعتی که دارد قابلیت رقابت کردن با سینمای پرسرمایه خارج را دارد و در چنین وضعیتی هنرمندان کشور درخشیده اند.

وی با اشاره به حضور در کشورهای مختلف برای اجرای آثار نمایشی بیان داشت: مهمترین سئوالی که برخی مواقع می شود این است که این هنرمندان خوب بویژه در حوزه تئاتر در کجا تعلیم دیده اند و این نشان از قابلیت و توانمندی بالای هنرمندان است.

زبان جذاب هنر

بازیگر باسابقه تئاتر و سینما با بیان اینکه زبان هنر و نمایش جذاب است، عنوان کرد: هنر از هر سخنرانی، مقاله، کتاب و ... جذاب تر و تاثیرگذار تر بوده و نیاز به حمایت بیشتری دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در گلستان، پیشینه گلستان را در حوزه تئاتر غنی و پرسابقه دانست و گفت: هنرمندان خوبی مانند هادی نامور و ... در عرصه هنر منطقه رشد کرده اند.

پیشینه غنی گلستان در تئاتر

علی نصیریان افزود: گذشته تئاتر گلستان پرپیشینه بوده و بزرگانی زیادی در حوزه هنر نمایش منطقه پرورش یافته اند.

وی افزود: از قبل از انقلاب شاهد حضور آثاری از گلستان در سطح کشور بودیم و گرگان از شهرهای تئاتر خیز کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از جشنواره تئاتر قرآنی برهان گفت: این نشان می دهد تئاتر در این منطقه زنده و پویاست.

به گزارش مهر، جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از روز چهارشنبه با شرکت 10 گروه نمایش در گلستان آغاز به کار کرد و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان با اجرای نمایش عطش خورشید، نوشته و به کارگردانی احسان عباسی از استان گلستان کلید خورد و نمایش بغض خدا در گلوی زمین، نوشته مانا پور اسد و به کارگردانی روح اله صالحی از استان همدان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

در دومین روز جشنواره از ساعت 16، نمایش همیشه به نام او، نوشته و به کارگردانی فواد ابراهیمیان از همدان، در سالن شهید بهشتی کردکوی و رکوئیم در صحرا، نوشته و به کارگردانی محسن مقامی از استان گلستان، ساعت 19 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، اجراشدند.

در روز جمعه، سیزدهم بهمن ماه، نمایش گرگ، نوشته محمود مهدوی و کارگردانی غریب منوچهری از استان اردبیل و از ساعت 10و 30 دقیقه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می رود و عصر همان روز نمایش هیچ اتفاقی اتفاقی نیست، نوشته کامران شهلایی و به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از استان کرمانشاه، ساعت 16 در سالن شهید بهشتی کردکوی و نمایش کاروان، نوشته کریم عظیمی و به کارگردانی مجید واحدی زاده از استان اردبیل، در ساعت 19 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می رود.

در روز شنبه نیز ، نمایش مسایا، نوشته علیرضا توانان و به کارگردانی عباس ابوالحسنی از استان مازندران، در ساعت 10 و 30 دقیقه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، نمایش عاشقستان نوشته کیوان صباغ و با کارگردانی صاحب حائری زاده از استان یزد، ساعت 16 در تالار شهید بهشتی کردکوی و نمایش پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال، نوشته مجید کاظم زاده مژدهی و به کارگردانی مجید رسائلی از استان گیلان، در ساعت 19 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می رود.

نفرات برتر جشنواره با حضور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز یکشنبه، 15 بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی معرفی می شوند.