آمادگی 21 مسجد برای میزبانی معتکفین علی آبادکتول/ آغاز ثبت نام از 3 شنبه

دبیر ستاد اعتکاف علی آبادکتول از اعلام آمادگی 21 مسجد این شهرستان برای میزبانی معتکفین خبر داد و گفت: ثبت نام از روز سه شنبه یکم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی در جلسه ستاد هماهنگی اعتکاف علی آبادکتول که با حضور معاون فرماندار این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: مراسم اعتکاف امسال در 8 نقطه شهری و 13 نقطه روستا شهرستان علی آبادکتول برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مساجد میزبان مراسم اعتکاف اظهار کرد: 8 نقطه شهری مراسم اعتکاف شامل مساجدجامع، صاحب الزمان (عج) و شهید مطهری علی آبادکتول، مسجد جامع فاضل آباد، مساجد صاحب الزمان (عج) و امام حسن (ع) مزرعه و مسجد جامع سنگدوین می باشد.

حسینی همچنین در خصوص مساجد روستاهای میزبان اعتکاف نیز افزود: مسجدجامع رحمت آباد، مسجدجامع برفتان، مساجد جامع و موسی بن جعفر (ع) حاجیکلاته، مسجد صاحب الزمان (عج) و حضرت ابوالفضل امیرآباد شمالی و جنوبی، مسجد جامع حکیم آباد، مسجد جامع معصوم آباد، مسجدجامع افراتخته، مسجد جامع الستان، مسجدجامع شیرنگ، مسجد صاحب الزمان حاجی آباد و مسجد امام حسن مجتبی (ع) زرین گل نیز از مساجد میزبان اعتکاف مردم در روستاهای شهرستان علی آبادکتول می باشند.

حسینی خاطر نشان کرد: در مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز سخنرانان برجسته حضور و علاوه بر آن برنامه های آموزشی شامل پاسخگویی به شبهات دینی معتکفین، نشست های گفتمان دینی، مشاوره، دعا و مناجات، قرائت قرآن و غیره نیز از دیگر برنامه های اعتکاف امسال برای معتکفین در مساجد شهرستان علی آبادکتول است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان علی آبادکتول با اشاره به اهمیت اعتکاف در روایات اسلامی و قرآن اذعان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی این سنت فراموش شده اسلامی احیاء شد تا جایی که امروزه در بسیاری از شهرها به علت کثرت مراجعات برای حضور در اعتکاف، امکانات جوابگوی آن ها نیست.

حسینی با اشاره به حضور فعال و 86 درصدی قشر جوان در مراسم اعتکاف علی آبادکتول افزود: سال گذشته بیش از 2 هزار نفر از مردم شهرستان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

محمدجواد زنگانه معاون فرماندارعلی آبادکتول نیز در این مراسم گفت: برگزاری مراسم‌ اعتکاف که زمینه به نوعی خوراک فکری و معنوی نسل جوان را فراهم می سازد راهکاری ارزشمند برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است.

وی برنامه ریزی برای جذب قشر جوان و آینده‌ ساز جامعه در مراسمات معنوی را امری مهم در راستای اهداف انقلاب دانست و اظهار کرد: باید برنامه ریزی های علمی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی مراسم اعتکاف به سمتی پیش برود که جوانان بیشتری برای حضور در این مراسم اقدام کنند.

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه