حق گندمکاران گلستانی در زمان تعیین آفت ضایع نمی‎شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: در تمام مراکز خرید عوامل نظارتی حضور مستمر و پررنگی خواهند داشت تا در زمان تعیین آفت، هیچ‎گونه حقی از کشاورزان زحمتکش گلستانی ضایع نشود.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، رمضانعلی ریاحی اظهار کرد: با توجه به سیاست‎های حمایتی دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی کشور و به منظور دستیابی به خودکفایی در تولید گندم، نرخ ابلاغ شده از سوی دولت از رشد بسیار منطقی و معقولی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با تصویب هیئت وزیران و به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات داخلی، نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم یک هزار و 155 تومان با رعایت جدول پاکی ( چهار درصد آفت مفید و دو درصد آفت غیرمفید) تعیین و ابلاغ شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: در تمام مراکز خرید به همراه دیگر عوامل نظارتی، نمایندگان کنترل کیفی مرکز پژوهشکده غلات استان حضور مستمر و پررنگی خواهند داشت تا در زمان تعیین آفت، هیچ‎گونه حقی از کشاورزان زحمتکش گلستانی ضایع نشود.

ریاحی افزود: بر اساس قوانین و بخشنامه‎های ابلاغی، تنها متولی خرید تضمینی گندم در استان همچون سنوات گذشته شرکت‎های غله و خدمات بازرگانی گلستان معرفی شده است و کارخانجات آردسازی و مراکز بخش خصوصی در فصل خرید با هماهنگی و انعقاد قرارداد با شرکت غله گلستان به عنوان مباشر در این امر همکاری دارند، همچنین مراکز یاد شده تنها با عنوان مرکز نگهداری موقت گندم به کارگرفته خواهند شد.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور یادآور شد: قیمت‌گذاری گندم از سوی دولت به گونه‌ای است تا کشاورز به تولید و فروش محصول خود علاقه‌مند شده و توانسته تعادل و توازنی بین درآمد و هزینه‎های خود ایجاد کند.

ریاحی خاطرنشان کرد: اعلام نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به اینکه مبلغ اعلام شده بالاتر از قیمت گندم وارداتی است موجب رونق بخش کشاورزی در منطقه گلستان خواهد شد.

سطح زیرکشت گندم در اقصی نقاط استان گلستان حدود 400 هزار هکتار و پیش بینی تولید به طور تقریبی یک میلیون تن است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه