طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای ترویج فرهنگ انفاق در استان گلستان اجرایی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: طرح‌های مشارکتی کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در سطح استان گلستان اجرایی می‌شود تا بتوانیم با بهره‌گیری از کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای مددجویان را مرتفع کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم باغبانی اظهار داشت: در یک‌سال گذشته 295 میلیون ریال به خانواده‌های حادثه دیده تحت حمایت نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان کمک شد.

وی افزود: در این مدت به 92 خانواده تحت حمایت که به علت وقوع حوادثی مانند سیل، آتش‌سوزی منازل و دیگر حوادث خسارت وارد شده بود، 295 میلیون ریال مساعدت بلاعوض انجام شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان تصریح کرد: این نهاد در راستای رفع محرومیت ها و کمک به افراد نیازمند خدمات حمایتی را ارائه می‌کند تا بتواند بخشی از مشکلات آنها را مرتفع سازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان همچنین از واریز 39 میلیارد ریال کمک معیشت و عیدی برای مددجویان این نهاد در مدت یک‌سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت 36 میلیارد ریال کمک معیشت و 3 میلیارد ریال عیدی برای 52 هزار خانواده با جمعیت بیش از 105 هزار نفر از مددجویان این نهاد واریز شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک معیشت خدمات دیگری نیز برای مددجویان دارد، تصریح کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال، تحصیل، اهداء کمک هزینه جهیزیه، ارائه تسهیلات و مساعدت برای درمان، تأمین و تعمیر مسکن از خدمات این نهاد برای مددجویان است.

باغبانی با اشاره به اینکه برای کاهش فقر در جامعه از همه ظرفیت‌ها باید بهره‌مند شد، گفت: در همین راستا طرح‌های مشارکتی کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی در سطح استان اجرایی می‌شود تا بتوانیم با بهره‌گیری از کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای مددجویان را مرتفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی نیازمند همکاری همه مردم و مسئولان است، افزود: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی نامگذاری شده امیدواریم بتوانیم با همراهی بیشتر خیران به نیازمندان کمک کنیم./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه