آغاز ثبت‌نام از متقاضیان اعتکاف در گلستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از امروز ثبت‌نام از متقاضیان اعتکاف در 160 مسجد استان آغاز شده است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام جواد نجفی صبح امروز در گفت‌و‎گو با خبرنگاران استان گلستان از آغاز نام‌نویسی متقاضیان اعتکاف در استان خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان این فریضه الهی می‎توانند به اداره تبلیغات شهرستان و یا مساجد محل اعتکاف مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه 160 مسجد در استان گلستان آماده پذیرش معتکفان هستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 13 هزار نفر گلستانی در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: تقویت باورهای دینی راهکار مناسبی برای مقابله با معضلات اجتماعی از قبیل فساد و بی‎اخلاقی اجتماعی بوده و نیاز است دستگاه‎های اجرایی در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه بیش از 300 میلیون تومان هزینه اعتکاف گلستانی‎ها در سال گذشته بوده است، افزود: این بودجه‎ برابر با بودجه اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان بوده و تامین این هزینه خارج از توان این نهاد است، لذا باید معتکفان در این راستا هزینه پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه سخنرانی‎ها، مراسم‎های فرهنگی و مناسبت‎های دینی خوبی برای مراسم‌های اعتکاف اندیشیده شده است، گفت: با توجه به زمان مناسب اعتکاف در 12 اردیبهشت‌ماه و ولادت حضرت علی (ع) انتظار می‎رود بیش از 15 هزار گلستانی در مراسم اعتکاف شرکت کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه نام‌نویسی از متقاضیان تا پایان این هفته برگزار می‎شود، افزود: در سال گذشته 75 درصد معتکفان بانوان بودند.

نجفی افزود: معتکفان بعد از سه روز نیایش با دل‎های پر از نور به کانون خانواده برمی‎گردند و این امر باعث می‌شود که نسبت به معضلات اجتماعی بیمه شوند.

وی با بیان اینکه نیاز است دستگاه‎های فرهنگی در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی حمایت خود را نشان دهند، گفت: انتظار داریم مسئولان با حمایت خود کیفیت و اثرگذاری این فریضه دینی را افزایش دهند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه