رونق شهرک‌های صنعتی زمینه ساز توسعه صنعت گلستان

استاندار گلستان، رونق شهرک‌های صنعتی را به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی و صنعتی استان بیان کرد و گفت: باید آسیب‌شناسی گذشته در راستای توسعه صنایع منطقه در آینده صورت گیرد.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو در دیدار با متولیان بخش صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: برای این منظور باید از تمام ظرفیت برای کیفی سازی شهرک‌های صنعتی و در نتیجه رونق این بخش بهره گرفت.

وی در ادامه فعالان حوزه بازرگانی و صنعت را ریش سفیدان این عرصه در استان دانست و افزود: خارج از مسئولیت‌های نیمه دولتی که در بخش صنعت معدن و تجارت بر عهده دارید، انتظار می‌رود نقش ریش سفیدی را نیز در این عرصه‌ها ایفا کنید.

صادقلو همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، تصریح کرد: این نامگذاری و بیانیه مطبوعاتی اعلام شده از سوی تیم مذاکره کننده کشور با گروه 5+1، طلیعه‌های خوبی است که می‌تواند به عنوان اسناد بالادستی افقی روشن را برای صنعتگران گلستانی ترسیم کند.

استاندار گلستان یادآور شد: فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت و بخش دولتی نیازمند همدلی و از آن فراتر همزبانی و دفاع از سیاست‌های توسعه بخش اقتصادی است.

صادقلو با تاکید بر تهیه سند 1404 و سند جامع امنیتی نیز از متولیان بخش صنعت، معدن و تجارت استان خواست که پیشنهادات و انتقادات خود را در این زمینه ارایه کرده و برای عملیاتی شدن آن تلاش نمایند.

استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه هر اقدام اقتصادی باید با توجه به تمام جوانب امر صورت گیرد، گفت: با توجه به اینکه در گذشته بسیاری از صنعتگران یا تاجران استان به دلایل مختلفی و با وجود تلاش زیاد، ورشکسته شده‌اند، باید هر اقدام اقتصادی مورد توجه و بررسی قرار گیرد که این مشکلات تکرار نشود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعضای اتاق بازرگانی، هیات رییسه خانه صنعت و معدن، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌های تخصصی خود مشکلات و مسائل پیش‌روی توسعه و راهکارهای آن را ارایه کردند.

در استان گلستان 13 شهرک صنعتی و 10 ناحیه صنعتی فعال است./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه