راه‎اندازی ۱۰ پایگاه آتش‎نشانی روستایی در گلستان

زرین نامه: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تا اواخر سال‌جاری ۱۰ پایگاه آتش‎نشانی روستایی در استان راه‎اندازی و به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش زرین نامه به نقل از تیتر آزاد، قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه با نمایندگان بحران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: براساس گزارش‎های دریافتی ساخت سه پایگاه به طور کامل به پایان رسیده و باقی ساختمان‎ها نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تکمیل روند ساخت و ساز هستند.

هزینه ۴۰ میلیارد ریالی از منابع مدیریت بحران استان برای پایگاه‎های آتش‎نشانی

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: برای ساخت این پایگاه‎ها بیش از ۴۰ میلیارد ریال از منابع مدیریت بحران استان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این مراکز اطفای حریق در روستاهای باغو از توابع بندرگز، نوده‎ملک از توابع گرگان، سرکلاته از توابع کردکوی، باقرآباد از توابع رامیان، فارسیان از توابع آزادشهر، آق‎قمیش از توابع گالیکش، کنگور و غازان‎قایه از توابع کلاله، قله‎قافه از توابع مینودشت و محمدآباد از توابع علی‎آبادکتول قرار دارند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف سرعت‎بخشی به اطفای حریق در آن روستا و روستاهایی است که در مجاورت آن قرار دارند.
سمیعی با تاکید بر برنامه پیشگیری این اداره کل در روند انجام امور افزود: با توجه به نزدیکی روستاهای استان به جنگل‎ها این پایگاه‎ها ظرفیت مناسبی برای اطفای حریق‎های احتمالی منابع ملی و زمین‎های زراعی هستند.
این مسئول ادامه داد: در مرحله دوم برای تجهیز و نگهداری این مراکز اقلامی از جمله وسایل انفرادی اطفای حریق و دیگر وسایل مورد نیاز پیش‎بینی شده است.

استقرار کانکس‎های مدیریت بحران مجهز به تجهیزات مورد نیاز در ۳۳ روستای گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهمیت توجه به روستاها در عرصه‎های مدیریت بحران تصریح کرد: بیش از این کانکس‎های مدیریت بحران مجهز به تجهیزات مورد نیاز در ۳۳ روستای این استان مستقر شده است.
وی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش همگانی امداد و نجات و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی از جمله برنامه‎های مورد نظر این اداره کل است که به کمک دستگاه‎های متولی از جمله دفتر روستایی استانداری در پی آن هستیم.
سمعیی متذکر شد: بی‎شک احساس امنیت و افزایش ضریب ایمنی روستاهای استان در اولویت برنامه‎های این اداره کل بوده و همراهی دفتر روستایی استانداری نیز در تحقق این مهم بسیار مطلوب بوده است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: مقاوم‎سازی اماکن مسکونی روستایی از جمله طرح‎های موفق استان بوده که ساختار اکثر روستاهای استان را از بافت‎های سنتی به بافت‎هایی محکم و زیبا مبدل ساخته است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه