"نگاه سبز" در سیاه رودبار+ تصاویر

برگزاری کارگاه "آشنایی با محیط زیست" برای دانش آموزان سرزنده روستای سبرسبز و زیبای سیاه رودبار دهنه زرین گل اتفاق خوبی بود که  برای "تشکل فرهنگی نگاه سبز" در اولین روزهای اردیبهشتی امسال رقم خود.

به گزارش زرین نامه؛ نزدیکای ساعت یک ربع به 8 عصر روز سه شنبه با دوستانی از شهر گرگان هماهنگ کردیم که برای اجرای یک کار فرهنگی در زمینه محیط زیست به یکی از روستاهای علی آبادکتول برویم.

تقریبا 40 دقیقه طول کشید تا به علی آباد رسیدیم و بعد هم مسیر رو به سمت دهنه زرین گل و به مقصد روستای سیاه رودبار ادامه دادیم.

بعد از چند دقیقه به دهنه زرین گل رسیدیم بعد از گذشت روستاهای چینو، زرین گل، افرا تخته و ... نهایتاً به سیاه رودبار رسیدیم. به طرف پاسگاه سرمحیط بانی سیاه رودبار رفتیم و پس از استقرار در مکان و کمی استراحت شروع به بررسی مسائل و چالش های زیست محیطی منطقه کردیم.

بعد از جمع بندی نکات، مروری بر برنامه فردای آن شب یعنی روز زمین پاک داشتیم که با هیئت مدیره تصمیم برآن گرفتیم تا در 3 بخش * توزیع عکس، فیلم و پرزنتیشن زیست محیطی مخصوص کودکان، مباحثی همچون معرفی محیط زیست و زیر مجموعه های آن، *معرفی سازمان های مردم نهاد و چگونگی فعالیت آن و * مدیریت پسماند، پوشش گیاهی و جانوری منطقه خود،صید و شکار، آلودگی های زیست محیطی باشد.

نیمه های شب بود که خوابیدیم ولی همه ی ما علاقه ویژه ای برای برگزاری این کارگاه آموزشی داشتیم چرا که سیاه رودبار ازجمله روستاهایی بود که از نظر امکانات و تجهیزات غنی نبود و در مجموع اهالی روستا قشر متوسط یا رو به پایین بودن و این کارمون رو سخت می کرد.

دانش آموزان از ما انتظاراتی داشتند و ما باید با دقت برخورد می کردیم. بالاخره روز موعود فرا رسید و با دوستان هیئت مدیره به سمت مدرسه روستا رفتیم. در این بین وقتی چشم انداز های این روستای زیبا رو می دیدیم بیشتر علاقه مند می شدیم که به دانش آموزان سیاه رودبار برای حفاظت از اکوسیستمی که محیط زیست گوزن مرال، قرقاول، شوکا، سارگپه(پرنده شکاری)، پلنگ، دارکوب سبز و ... است، آموزش بدهیم.

وقتی به نزدیکی مدرسه رسیدیم، در حیاط چند نفر از دانش آموزان دیدیم که انگار داشتن کشیک می دادند که تا وقتی ما اومدیم به بقیه دوستاشون خبر بدهند. بعد پیاده شدن از خودرو، به سمت کلاس رفتیم که با استقبال پرشور و هیجان دانش آموزان روستا، جا خوردیم یعنی شگفت زده شدیم.

دانش آموزان با صلوات و سرود ملی و شادی از ما استقبال کردن. بعد سلام و آشنایی اولیه، طبق برنامه کارگاه رو ساعت 9 صبح شروع کردیم. در همه ی مراحل اجرای برنامه، شادابی و انرژی و آمادگی دانش آموزان رو می دیدیم که کاملاً در مباحث مشارکت داشتند و بسیار راحت با ما ارتباط دوستانه برقرار کردند. بعد از هر مرحله کارگاه به تعدادی از دانش آموزان که به سئوالات صحیح پاسخ می دادنند، جوایزی مانند لوازم التحریر، پوستر و... اهدا کردیم.

حالا دیگه برنامه هم تموم شده و وقت خداحافظی بود. هرچند دل کندن از این طبیعت زیبا سخت، اما باید بر می گشتیم.

تصاویر کارگاه آموزشی سیاه رودبار

 

تصاویر کارگاه آموزشی آموزشگاه معراج علی آبادکتول

راستی یک کارگاه آموزشی "آشنایی با محیط زیست" هم در مدرسه "معراج" هم برگزار کردیم که تصاویرش رو در ادامه می بینید:

گزارش از جواد مزیدی/ تشکل فرهنگی محیط زیست نگاه سبز

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه