حضور 1200 داوطلب گلستانی در آزمون سراسری قرآن کریم+ تصاویر

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری همزمان سیزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور 1200 داوطلب در 8 شهر استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ سیزدهمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و استان با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار علی آبادکتول در مؤسسه قرآنی کوثر این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در حاشیه برگزاری این آزمون در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سیزدهمین دوره آزمون قرآن کریم توسط مؤسسات قرآنی در شهرهای گرگان، گنبد، علی آبادکتول، آق قلا، رامیان، آزادشهر، بندرگز و بندرترکمن برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این دوره بیش از یک هزار و 200 نفر داوطلب از سراسر استان حضور داشتند که به ترتیب شهرهای گرگان، علی آبادکتول و آق قلا دارای بیشترین شرکت کننده در آن بود.

فضیلت با اشاره به برگزاری آزمون افراد زیر 12 سال به صورت شفاهی، تصریح کرد: براساس تفکیک سن، تعداد یک هزار و 65 نفر بالای 12 سال و 135 نفر زیر 12 سال در این آزمون شرکت داشتند.

وی در ادامه از اهداء جوایز به نفرات برتر، عنوان کرد: اهداء 10 میلیون ریال کمک هزینه عمره مفرده به 17 نفر، اهداء 5 میلیون ریال کمک هزینه عتبات عالیات به 50 نفر، اهداء 2 میلیون ریال کمک هزینه مشهد مقدس به 100 نفر و 200 کارت هدیه یک میلیون ریالی به نفرات برتر این آزمون در سطح کشور اهداء می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: سال گذشته نیز به یک نفر از برگزیدگان استان گلستان کمک هزینه عمره مفرده، 2 نفر کمک هزینه عتبات عالیات و 2 نفر کمک هزینه مشهد مقدس اهداء شد.

فضیلت همچنین به فعالیت 34 موسسه قرآنی سراسر استان تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تعداد 25 موسسه قرآنی متقاضی نیز در مراحل ثبت قرار دارند.

احمد تجری مفرد فرماندار علی آبادکتول نیز در حاشیه برگزاری این آزمون در شهرستان گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را دولت و ملت؛ هم دلی و هم زبانی برگزیده اند که بر پایه نماز، زکات امر به معروف و نهی از منکر و برگرفته از قرآن کریم است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب تعالی بخش انسان است که باید همه ی ما با فهم و عمل به آن، فضای تربیتی مناسبی را برای نسل بعد و استواری نظام اسلامی فراهم کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول نیز اظهار کرد: در این دوره از آزمون قرآنی، 130 داوطلب علی آبادی در رشته های حفظ و مفاهیم قرآن کریم و ترجمعه و مفاهیم نهج البلاغه حضور داشتند.

حسن دیلم از فعالیت 4 مؤسسه قرآنی و 2 مؤسسه در حال ثبت علی آبادکتول خبر داد و گفت: این مؤسسات بصورت تخصصی و براساس سرفصل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند.

وی درخصوص نحوه حمایت از مؤسسات برگزار کنندگان این آزمون ها گفت: به ازای هر نفر قبولی، مبلغ 20 هزار تومان به حساس مؤسسات واریز می شود.

 

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه