رقابت بیش از 1190 دانش آموز در مسابقات قرآن و معارف گلستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان از حضور بیش از یک هزار و 190 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم در مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی گلستان خبر داد.

سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: سی و سومین مسابقات قرآن و معارف اسلامی گلستان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باورهای دینی، آشنایی با سبک زندگی اسلامی و ارتقاء فرهنگ اقامه نماز برگزار شد.

وی این مسابقات را بهترین بستر و فرصت برای هم دلی و همزبانی بین افراد جامعه و خادمان قرآن و نماز دانست و اظهار کرد: این مسابقات استانی در بخش دختران به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان علی آبادکتول و با حضور ۵۴۵ دانش آموز در ۷ رشته شامل قرائت، حفظ، تفسیر یا مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز برگزار شد که در روز اول ۳۵۶ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و در روز دوم ۱۸۹ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول به رقابت پرداختند.

حسینی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات پسران در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه تصریح کرد: مسابقات پسران نیز با حضور ۶۴۸ داوطلب در ۹ رشته شامل قرائت، حفظ، تفسیر یا مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء نماز، اذان و مداحی به میزبانی شهرستان ترکمن برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات در آبان ماه ۹۳ یادآور شد: نفرات برگزیده مرحله استانی این مسابقات نیز به مرحله کشوری که هفته اول مردادماه در ۲ استان فارس و خراسان رضوی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان همچنین در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم با عنوان "طرح نور" که در حال اجرا است، گفت: تا کنون تعداد ۷۵۰۰ فرهنگی و دانش آموز سراسر استان به این طرح پیوسته و در حال حفظ از نیم جز تا کل قرآن کریم هستند.

اخبار مرتبط:

سی و سومین مسابقات قرآنی دانش آموزان گلستان برگزار شد+تصاویر

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه