مانور بهداشت و درمان اضطراری هلال‌احمر در گلستان برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: مانور تیم‎های بهداشت و درمان اضطراری هلال‌احمر در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ مجتبی اکبری ظهر امروز در نشست باخبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته هلال احمر در گلستان اظهار داشت: 21 اردیبهشت ماه امسال نخستین مانور بهداشت و درمان اضطراری هلال‌احمر در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات بهداشت و درمان در شرایط اضطراری در این مانور به صورت عمومی و تخصصی به همراه توانبخشی در حوادث انجام خواهد شد، افزود: این مانور با حضور 6 استان‎ تهران، البرز، سمنان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی در استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن برخی مناطق استان گلستان، تلاش داریم در چند نقطه از مناطق کوهستانی استان، پایگاه امداد و نجات را به بهره‎برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از 18 تا 24 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است، اظهار داشت: شعار هفته هلال احمر به علت شرایط کنونی، به نام "انسان مهربان و دنیای آرام" نامگذاری شده است.

اکبری افزود: در این هفته همایش دوچرخه‌سواری در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: آنچه برای ما ملاک است اعتماد مردم و حضور مردم به جمعیت هلال‌احمر دارند و هم‌اکنون بیش از 90 درصد از جوانان به صورت دواطلبانه همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه با حضور رئیس سازمان امداد و نجات در روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه صعود نجات‌گران گلستان را در منطقه "درازنو" شهرستان کردکوی انجام خواهیم داشت، گفت: خانه سلامت و امید در 2 شهرستان بندرترکمن و بندرگز در این روز افتتاح می‎شود.

اکبری اظهار داشت: حمایت از طرح داوطلبان، عیادت از بیماران، اردوهای جهادی مناطق محروم و کاروان‎های سلامت در همه شعبه هلال احمر استان گلستان از برنامه‌های روز 22 اردیبهشت ماه در گلستان است.

مدیرعامل هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه مانور زلزله در روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه در منطقه علی‌آباد کتول برگزار می‎شود، گفت: در روز پنجشنبه غبارروبی گلزار شهدا و تکریم خانواده شهدا در دستور کار داریم و 20 برنامه شهرستانی و دو برنامه ملی برگزار می‎شود.

وی افزود: در مراسمی نیز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از خادمان نوروزی هلال‌احمر در استان گلستان تجلیل می‌شود. / تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه