تربیت مدیران نسل سوم در دستور کار دانشگاه‌های استان گلستان قرار گیرد

استاندار گلستان با اشاره به نقش و تاثیر معلمان در تهیه سند چشم‌انداز استان و کشور گفت: مدیریت نسل سوم دانشگاه به خودکفا بودن و توجه به متن مسائل جامعه تاکید دارد و حلال مسائل جامعه است.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو، عصر امروز در آئین نکوداشت روز معلم در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: اگر مروری بر آموخته های اسلامی کنید، شان معلم نمایان است و تحول آفرینی در هر بخشی نیازمند سند چشم انداز است و معلمان در این حوزه نقش مهمی دارند.

وی افزود: برای تراز کردن رفتار خود باید شئونی را در آموزه‌های اسلامی رعایت کنیم و اگر بر این شئون تسلط پیدا نکنیم رفتارصحیح با علم، استاد و معلم اتفاق نمی‌افتد.

استاندار گلستان تصریح کرد: زیرساخت معلمی خداست و خدا با شاکله عزت خدمت می‌دهد و ما در رعایت شان معلم باید متوجه آدابی که اسلام به آنها اشاره کرده، باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان نیز در این مراسم گفت: رسالت اصلی استاد و معلم پیشرفت و رشد و تعالی جامعه است و درعصرکنونی رسالت معلمی سخت شده و عصر،عصر فناوری و اطلاعات و رسانه‌هاست.

شهریاری افزود: عصر حاضر عصری است که رقابت شدیدی بین رسانه‌ها و دانشگاه‌ها بوجود آمده و یکی از معلمان خوب که از چهره‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی نیز هست شهید مطهری بوده که هنوزهم در تصویرسازی و نظام‌سازی از آثارشهیدمطهری بهره می‌گیریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان تاکید کرد: اگر دین به درستی معرفی نشود و انحرافات درجامعه افزایش پیداکند، اداره آن جامعه سخت می‌شود اما اگر دین به درستی معرفی شود چون انسان ها فطرت دینی دارند، در دل انسان‌ها جای خود پیدا می‌کند.

شهریاری آموزش‌عالی را یکی از ارکان توسعه در هر کشوری دانست و اظهارکرد: اگر خواهان توسعه پایدار در کشوری هستیم ،باید به آموزش عالی آن کشور توجه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه پیام نور در استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور توانست به رسالت و وظایف خودش عمل کند و به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور توانست گام موثری برای تعلیم وتربیت فرزندان این مرزوبوم بردارد.

شهریاری دستاوردهای این دانشگاه را در استان گلستان، کسب رتبه دوم در مهارت‌های قرآنی،برگزاری جشنواره‌های قرآنی، برگزاری مراسم اعتکاف و اعزام کاروان‌های راهیان نور دانست و گفت: دانشگاه پیام نور استان گلستان در جهت ترویج مسائل دینی اسلامی اقدام کرده است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور رتبه یک در آموزش برتر کشور در بین دانشگاه‌های باز، رتبه دوم آسیا و رتبه ششم در جهان را دارد و بزرگترین مجتمع آموزش مجازی کشور را دارا است.

در ادامه این مراسم از استادان برتر دانشگاه پیام نور استان گلستان تقدیر به عمل آمد./ تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه