آبشار کبودوال در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول از ثبت آبشار تمام خزه ای کبودوال در فهرست میراث ملی کشور خبر داد.

یاسر قندهاری در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: آبشار کبودوال و منطقه جنگلی آن یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان است که گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور برای دیدن جاذبه های طبیعی آن به منطقه سفر می کنند.

وی اظهار کرد: مالکیت این اثر، مربوط به سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور است که توسط شهرداری علی آباد کتول و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اداره می شود.

قندهاری با بیان اینکه آبشار زیبا و تمام خزه ای کبودوال که در کنار کوه های پوشیده از درختان سر به فلک کشیده و آسمان خراش های طبیعی قرار گرفته، تصریح کرد: آبشار اصلی کبودوال و مجموعه آبشارهای کوچکتر آن در داخل پارک جنگلی کبودوال در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر علی آبادکتول و در دامنه کوه هارون قرار گرفته و گونه های گیاهی، درختی و درختچه ای مجاور این آبشار تماماَ بومی منطقه است.

وی افزود: ارتفاع آبشار 12 متر، عمق حوضچه 2 متر، عرض آن 4 متر و طولش 8 متر بوده و وسعت منطقه قابل استفاده گردشگری آن 550 متر است.

قندهاری با اشاره به شهرتی جهانی و علاقه خاص مردم استان و کشور به منطقه و طبیعت کبودوال اذعان داشت: آبشار کبودوال از مناطق گردشگری شناخته شده در استان گلستان است که نه تنها در استان بلکه بسیاری از ساکنان استان‌های دیگرهم در ایام مختلف سال بخصوص در فصول بهار، تابستان و پاییز و ایام تعطیل، برای بازدید آن به این منطقه می آیند و ازدحام زیاد مردم در این مکان گویای آگاهی و شناخت از این آبشار زیباست.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول در پایان گفت: این آبشار با توجه به ویژگی های منحصر به فرد مانند خزه ای بودن، کیفیت آب، گونه های گیاهی کاملاً بومی در اولین جلسه کمیته ثبت و حریم سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 1394 در فهرست آثار ملی به عنوان یک میراث طبیعی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه