بانک‎ها نتوانستند به رونق صنعتی گلستان کمک کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به رتبه 21 گلستان در بخش فعالیت‎های واحد‎های صنعتی کشور داریم، گفت: بانک‎ها در سنوات گذشته نتوانستند به رونق و احیای واحد‎های صنعتی استان گلستان کمک چندانی کنند.

به گزارش زرین نامه؛ حسینقلی قوانلو در جمع مسئولین ادارات و فعالین اقتصادی شهرستان علی‎آبادکتول بیان کرد: در بخش صنعت، معدن و تجارت حدود 990 واحد صنعتی در حال بهره‎برداری داریم که 30 درصد آن ها متوقف شده است.

وی با اشاره به غیرفعال بودن 43 درصد واحد‎های تجاری گلستان، تصریح کرد: 87 واحد دارای قابلیت بهره‎برداری در علی‎آبادکتول داریم که 17 درصد این واحدها فعال است.

قوانلو همچنین در ادامه از رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: بعد از استان‎های سیستان و بلوچستان و خوزستان دارای رتبه سوم رشد صادرات غیرنفتی را در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه با سرمایه‎های مردمی در سال 1393 برای نزدیک به 100 واحد پروانه بهره‎برداری در استان صادر شده است، گفت: تعداد صدور پروانه‎ها در استان گلستان 45 هزار مورد است و از این نظر رتبه هفدهم را از مجموعه 33 استان در کشور داریم.

قوانلو همچنین با اشاره به ساخت کارخانه فولاد و خودروسازی در استان، یادآور شد: کارخانه فولاد 2 میلیون تنی با مشارکت 49 درصدی هیدرو و با 500 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری منجر به اشتغال 2 هزار و 400 نفر در استان خواهد شد.

وی لازمه ی افزایش اشتغال را بالا بردن تولید دانست و افزود: در سال جاری بر مبنای صحبت‌های رئیس جمهور، رونق پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال جدید را در دستور کار قرار داده ایم و بعد از گذشت 2 سال رشد منفی در اشتغال استان، سال گذشته توانستیم میزان اشتغال را به مثبت 3.5 درصد برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه افزایش صادرات غیرنفتی از 370 میلیون دلار به 600 میلیون دلار را در سال جاری دنبال می‎کنیم، اذعان داشت: بزرگترین معضل اشتغال استان، نبود صنایع تبدیلی بزرگ می باشد که بر اساس پیگیری‎ها در پایان سال 1393 و ابتدای سال جاری اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه