نرخ 14درصدی بیکاری در علی آبادکتول/ تنها 5 واحد صنعتی فعال داریم

tajarimofrad.jpg - 40.40 کیلو بایتفرماندار علی آباد کتول از نرخ 14 درصدی بیکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه از 85 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرستان، تنها حدود 5 واحد صنعتی فعالیت دارد و باید برای عبور از مشکلات، داشته هایم را تقویت کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در نشست هم اندیشی مدیران ارشد اقتصادی گلستان و فعالان اقتصادی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: 85 واحد صنعتی در شهرک صنعتی داریم که 22 واحد آن به دلیل مشکلات، تنگناهای مالی و شرایط سخت اقتصادی تعطیل است، حدود 5 واحد صنعتی فعال و بقیه نیز بصورت نیمه فعال 30 الی 50 درصد به سر می برند.

وی با اشاره به پتانسیل های کشاورزی و گردشگری در علی آبادکتول، وضعیت شهرستان را ویژه توصیف کرد و افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه از این فرصت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بهره بگیریم.

تجری مفرد در ادامه به جمعیت 132هزار نفری و مساحت یک هزار و 163 کیلومتری علی آبادکتول اشاره کرد و تاکید کرد: باید در جلسات هم‎اندیشی با مسئولان بیندیشیم که این شهرستان تا چه میزان رشد داشته و با توجه به توانمندهای موجود و به‌کارگیری امکانات، چقدر می‎تواند توسعه یابد.

وی با تشریح داشته های علی آبادکتول خاطر نشان کرد: این شهرستان در کشت توتون مقام اول، دانه های روغنی مقام دوم، گندم مقام سوم، گوشت سفید و طیور مقام سوم و در تولید لبنیات و گوشت قرمز نیز دارای رتبه سوم در استان است.

فرماندار علی آباد کتول در پایان با ابراز امیدواری گفت: امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری و در راستای نشست ها و هم اندشیی ها بتوانیم گام های بسیار مثبتی را در مسیر توسعه شهرستان بر داریم.

انتهای پیام/ 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه