زنگ میراث فرهنگی در علی آبادکتول به صدا در آمد+تصاویر

زنگ میراث به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی و موزه ها در علی آبادکتول نواخته شد.

به گزارش زرین نامه؛ این مراسم نمادین با حضور ملک حسینی بخشدار مرکزی، قندهاری مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و علمشاهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آبادکتول در دبیرستان شاهد این شهرستان برگزار شد.

حمیدرضا ملک حسینی در حاشیه این مراسم میراث فرهنگی کشور را بیانگر هویت فرهنگی همه ایرانیان دانست و گفت: به اعتقاد من ایران موزه ای به اندازه یک کشور است.

وی اظهار کرد: میراث بجا مانده از گذشتگان به عنوان هویت و شناسنامه مردم هر ملتی محسوب می‌شود که دانش آموزان از این مسئله مستثنی نیستند و باید در حفظ و نگهداری این شناسنامه تلاش کنند.

یاسر قندهاری مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول نیز در این مراسم ضمن تبریک ثبت آبشار کبودوال در فهرست میراث طبیعی کشور، بیان کرد: دانش آموزان و معلمان می توانند نقش موثری در راستای شناخت بیشتر میراث فرهنگی به نسل جوان و همچنین حفاظت و حراست از آن داشته باشند.

وی اذعان داشت: مردم و به ویژه دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان حافظان میراث فرهنگی وارد عمل شوند و در حفظ و حراست آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان ما را یاری کنند تا بتوانیم این میراث ارزشمند را به شکل شایسته ای به نسل آینده واگذار کنیم.

 

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه