تور آشنایی با آثار تاریخی "کمالان" علی آبادکتول+ تصاویر

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اهمیت حفاظت از آثار تاریخی از برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهر فاضل آباد و دهنه محمدآبادکتول با همکاری بخشداری کمالان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ این تور گردشگری به بهانه هفته میراث فرهنگی با هدف فرهنگ سازی میان آحاد جامعه، نزدیکی و تعامل با بخشداری ها، دهیاری ها و شورای اسلامی روستاهای شهر فاضل آباد با حضور انجمن گردشگری ورزشی گلستان و مدیران ادارات این شهرستان برگزار شد.

یاسر قندهاری مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی آباد کتول درباره این تور گردشگری گفت: در این برنامه تعداد 60 نفر از علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی از آثاری مانند پل تاریخی فاضل آباد، آسیاب آبی محمد آباد کتول، تپه کله بست، قبرستان باستانی مایان، بافت بومی محلی و تاریخی روستاهای چلی سفلی و مایان، حمام های خزینه ای غریب آباد، چلی و الستان بازدید کردند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم آشنایی و حفاظت مردم از آثار و ابنیه تاریخی از همکاری و مساعدت اعضای انجمن گردشگری و ورزشی استان گلستان و فرمانداری، بخشداران مرکزی و کمالان، فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و دیگر ادارات شهرستان علی آبادکتول و همچنین شوراهای اسلامی 13 روستای دهنه محمد آبادکتول در زمینه حفظ و حراست از آثار تاریخی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

احمد تجری مفرد فرماندار علی آبادکتول در حسینیه روستای الستان که محل تجمع پایانی این برنامه بود، اظهار کرد: میراث فرهنگی امانت گذشتگان است که همه ادارات و نهادها و مردم جامعه در خصوص حفاظت و حراست از آن مسئول هستند.

این تور گردشگری و نشست یک روزه با قرائت میثاق نامه و پیمان با سازمان میراث فرهنگی در راستای حفظ و حراست از آثار تاریخی در محل یادمان شهدای گمنام روستای الستان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه