جشن نیمه شعبان با ملاحظه ارتحال حضرت امام(ره) برگزار شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: جشن نیمه شعبان با ملاحظه ارتحال حضرت امام(ره) برگزار شود.

به گزارش زرین نامه؛ نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان با بیان اینکه ماه شعبان مقدمه‎ای برای ضیافت رمضان ماه خدا است، اظهار داشت: گاهی ماه شعبان با بعضی از مناسبت‎های شهادت و وفات بزرگان و علمای دین مصادف می‎شود و امسال نیز با ارتحال امام(ره) مصادف شده است.

وی ادامه داد: برای ماه شعبان برنامه‎های متنوعی تدارک دیده شده که می‎توان به جشن و برپایی ایستگاه‎های صلواتی در استان گلستان اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در استان گلستان شکل گرفته، خاطرنشان کرد: برنامه‎های فراوانی برای استان گلستان تدارک دیده شده که برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) با سخنران‎های ملی و استانی از آن جمله است.

جشن نیمه شعبان با ملاحظه ارتحال حضرت امام(ره) برگزار شود

این مسئول با بیان اینکه تقارن نیمه شعبان و ارتحال حضرت امام (ره) در ستاد شئونات فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته، متذکر شد: به دنبال این هستیم که جشن نیمه شعبان با ملاحظه ارتحال حضرت امام(ره) برگزار کنیم.

ولی‌نژاد یادآور شد: برنامه‎های مناسبی برای ایستگاه‎های صلواتی تدوین شده و در روز نیمه شعبان مراسم‎ها و همایش‎های گفتمان دینی با محوریت مهدویت با به‌کارگیری اساتید برجسته از حوزه‎های علمیه قم در استان و در راستای عمق‌بخشی مهدویت برنامه‎ریزی شده است.

نیمه شعبان از خرافات رنج می‎برد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه نیمه شعبان از خرافات رنج می‎برد، بیان داشت: سرود مبتذل، پخش سی‎دی مبتذل، پایکوبی و رقص در خیابان و حضور خانم‎های بدحجاب در خیابان‎ها، سد معبر و مزاحمت برای شهروندان با بلند کردن صدای بیش از حد متعارف از آسیب‎هایی است که در نیمه شعبان شناسایی شده و ستاد شئونات فرهنگی به دنبال کاهش آن است.

این مسئول توضیح داد: حضرت امام(ره) جانشین امام زمان(عج) بود و بستر را برای ظهور آن حضرت آماده کردند و قطعاً امام زمان(عج) نیز برای امام(ره) احترام خاصی قائل است، بنابراین این توجه باید در رفتار ما نیز نهادینه شود.

ولی‌نژاد عنوان داشت: ستاد شئون فرهنگی دو کار احیاء فرهنگی و رصد مناسبت‎ها را مورد بررسی قرار می‎دهند و نتایج آن موجب شده که نیمه شعبان سال گذشته نسبت به سال‎های قبل آسیب کمتری ببیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان افزود: انتظار و حکومت حضرت مهدی(عج) موضوعی است که باید در جشن‎های نیمه شعبان به آن پرداخته شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه