به تجمع خیابانی برای موضوع هسته ای مجوز نمی دهیم

وزیر کشور گفت: در حوزه‌های عمومی که مورد وفاق رهبری، دولت، قوه قضائیه و مقننه هستند نیازی به آوردن افراد به کف خیابان نیست.

به گزارش زرین نامه؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز (شنبه) در همایش فرمانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: در حوزه‌های عمومی که مورد وفاق رهبری، دولت، قوه قضائیه و مقننه هستند نیازی به آوردن افراد به کف خیابان نیست.

وزیر کشور تصریح‌کرد: به عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم هیچ مجوزی له یا علیه اینگونه موضوعات که مورد اجماع عمومی است برای آوردن افراد به کف خیابان نخواهیم داشت.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود خطاب به فرمانداران گفت: شما به عنوان حلقه اول ارتباط با مردم نقش بسیار مهمی در کشور دارید که در همین رابطه ما باید تلاش کنیم که اعتماد عمومی مردم به نظام و دولت تقویت شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امسال سال انتخابات است افزود: انتخابات یکی از مراحل آزمایش و نشانگر میزان اعتماد و توجه مردم به دولت و حاکمیت است.

وی ادامه داد: اگر خدایی نکرده انتخابات از منظر مردم خدشه دار باشد یقین بدانید درجه اعتماد مردم کم خواهد شد به عنوان دولت ما نباید طرفداری از هیچ حزب و گروهی داشته باشیم و البته به دنبال این نیستیم شخص خاصی در انتخابات رای بیاورد.

وزیر کشور تاکید کرد: ما دنبال آن هستیم عدالت در انتخابات که اجرای صحیح قانون است محقق شود و اعتماد مردم به نظام و دولت در قالب انتخابات تقویت شود.

وزیر کشور با بیان اینکه همه داوطلبان باید از حقوق برابر برخوردار باشند، گفت: هر کسی در چارچوب قانون از صلاحیت لازم برخوردار بود و توانست در عرصه سیاسی خود را به مردم ارائه کند و مردم به آن شخص رای دادند از نظر ما وی نماینده است، هر چند اگر از گروه‌های سیاسی مختلف باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه با نزدیکی به انتخابات بهانه جویی‌ها زیاد می‌شود و برخی افراد سعی خواهندداشت از امکانات دولت در امر انتخابات استفاده کنند، افزود: ما باید شرایطی را فراهم آوریم تا هیچ کسی از امکانات دولتی در انتخابات استفاده نکند و باید بی طرفی را رعایت کنیم.

رحمانی فضلی خطاب به فرمانداران تاکید کرد: هر نوع تخلفی را که از هر دستگاه اجرایی مشاهده کردید باید به ما گزارش دهید.

وی ادامه داد: انجام سخنرانی‌ها، برگزاری اجتماعات و تجمع‌ها و بیان دیدگاه‌ها در چارچوب مقررات آزاد است و همه جریان‌های سیاسی می‌توانند از آن برخوردار باشند.

وزیر کشور ادامه داد: اما تجمعاتی که رنگ و بوی انتخاباتی دارد از زمانی شروع خواهد شد که وزارت کشور براساس زمانبندی خود آنرا اعلام می‌کند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: سوء استفاده از ظرفیت اقوام در جریان انتخابات یکی از خطوط قرمز ما است که این موارد را در زمان خودش به مسئولان اجرایی ابلاغ خواهیم کرد. / دانا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه