اگر کارت سوخت حذف شود باید به عقل مسئولان شک کرد!

موضوع کارت سوخت‌ها همان موضوع مسکن مهر نشود که کلی از بیت‌المال هزینه کردند و حال که نزدیک به موعد بهره‌برداری است به دلیل ایرادات در طرح تمام کار کنار گذاشته شود و اصطلاحا تمام پول مردم دود شود...

به گزارش زرین نامه؛ آزادسازی قیمتی از بنزین از بعد اقتصادی قابل دفاع است؛ اما سیاست اعمال شده توسط دولت یازدهم به دلیل عدم شفافیت و اعمال یکباره قیمت‌ها در سکوت کامل خبری به راحتی تمامی آثار مثبت آزادسازی قیمت را از بین برد و تنها به محلی برای افزایش درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها تبدیل شد.

اما موضوع زمانی جدی‌تر شد که رئیس انجمن جایگاه داران سوخت از عدم توجیه کارت‌های سوخت پس از تک نرخی شدن این فرآورده نفتی خبر داد و جمع آوری این کارت‌ها را امری محتمل خواند.

حال پس از آزادسازی قیمت بنزین و احتمال ابطال تمامی کارت سوخت‌ها به سراغ حامد عبیری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان به عنوان نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویی استان رفته و نظر وی را در این خصوص جویا شدیم که متن مصاحبه را از نظر می‌گذرانید:

شما با کلیت گران شدن بنزین موافقید یا مخالف؟ چرا؟

اگر غیر منطقی بخواهم پاسخ دهم مسلماً با آن مخالفم اما اگر بخواهم با دلیل و منطق پاسخ دهم در این زمینه اطلاعات کامل ندارم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما حداقل می‌توانم بگویم اگر این کار از آن کارهایی ست که هدف‌دار و با هدف منفعت مردم است و تمام جوانب آن در نظر گرفته شده است، خب با شفاف سازی مسئولین مربوطه، فکر نمی‌کنم مردم با آن مشکل داشته باشند.

فکر می‌کنید انتقاد مردم از گرانی بنزین از بُعد جغرافیای زمانی آن است و یا از بُعد اقتصادی؟

متاسفانه سوء مدیریت دولت گذشته و دولت فعلی تا حدی پیش رفته که گرانی یک کالا اذهان عمومی را به سمت بعد اقتصادی معطوف می‌کند، شما به عنوان یک فرد عادی اگر ببینید جنسی که تا دیروز 100 تومان می‌خریدید و امروز مجبورید آن را 200 تومان بیشتر بخرید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست و انتقاد شما در مورد چه خواهد بود؟

فکر می کنم عموم مردم حداقل در ابتدا به بعد جغرافیای زمانی آن توجه نداشته باشند؛ چرا که بنده خود وقتی از این قضیه مطلع شدم در ابتدا نقد اقتصادی داشتم که هنوز هم تا حدودی پا برجاست، اما اگر موشکافانه به بررسی بپردازیم مسلماً ابعداد دیگری نیز روشن خواهد شد.

برخی می‌گویند تک نرخی شدن در زمانی که مذاکرات گام های حساس پایانی را طی میکند سرگرم کردن و در مضیغه قرار دادن مردم برای کوتاه آمدن از مواضع کنونی ست، موافقید؟

اینکه در این زمان حساس، در شرایطی که شیاطین بزرگ با مکر و حلیه دولت ما را تحت فشار گذاشته اند، ما هم بخواهیم دولت خود را متهم کنیم و درمورد مسئله ای که از آن مطمئن نیستیم سخن بگوییم فکر نمی‌کنم کار درست و اخلاقی باشد چرا که قرآن اکیداً به ما توصیه می‌کند که از چیزی که از آن اطمینان نداریم پیروی نکنیم، چرا که تمام اعضا بدن در برابر آن مسئولند (36 الاسراء).

به نظر بنده در حال حاضر باید پیرو شعار سال مقام معظم رهبری با دولت همدل و هم زبان باشیم و به ایشان کمک نماییم و مسلماً دولت فعلی به دنبال حفظ عزت و عدم عبور از خط قرمزهاست و اعتقاد دارم باید در این شرایط و شرایط مشابه به این شعار عمل کنیم؛ معتقدم که اگر یک ذره مسئله ای در یک نقطه‌ی کوری در مملکت رخ داده باشد به زودی برای کل مردم روشن خواهد شد و آن زمان که مردم به یقین رسیدند با قاطعیت، خاطئین را مجازات خواهند کرد؛ هنوز چیزی روشن نشده است، البته امیدوارم که این مسئله نباشد.

با توجه به اینکه کارت سوخت جلوی قاچاق سوخت را گرفته بود، حذف آن موجب قاچاق دوباره نخواهد شد؟ اساساً حذف کارت سوخت را اشتباه می‌دانید یا خیر؟

در مورد کارت‌های سوخت، اینکه حال برخی می‌گویند این کار اشتباه بوده چرا همان اول مخالفت نکردند؟ به اعتقاد بنده این سوال همان ابتدا که تصمیم داشتند کارت سوخت بدهند باید مطرح میشد نه اینکه اکنون.

تمامی زیر ساخت‌ها و امکانات لازم جهت استفاده از کارت سوخت‌ها فراهم شده و میلیون‌ها بلکه حتی میلیاردها تومان از بیت المال هزینه شده برای ساخت دستگاه‌های لازم، اما حالا احتمالا برخی به فکر افتاده‌اند که کار درستی نبوده و باید اصلاح یا حذف شود که اگر غیر از این باشد به عقل برخی این مسئولین باید شک کرد؛ قضیه کارت سوخت‌ها همان قضیه مسکن مهر نشود که کلی از بیت المال هزینه کرده‌اند حال که نزدیک به موعد بهره برداری ست به دلیل ایرادات در طرح تمام کار کنار گذاشته شود و اصطلاحا تمام پول مردم دود شود؛

در عجبم از دوراندیشی و عقل برخی مسئولین و همت و فعالیت برخی کارشناسان که بعد از اینکه چندین میلیارد هزینه شد و هفتاد هشتاد درصد کار پیشرفت، تازه یادشان می‌افتد که طرح از ابتدا یک مشکل سطحی داشته و درد اینجاست که هزینه‌ای که شده کلاً بر باد می‌رود و طرح به طور کامل تخریب می‌شود؛ امیدوارم که داستان کارت سوخت بدین شکل پایان نیابد./ دانشجو

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه