سه هزار امدادگر و نجاتگر گلستان تاپایان امسال آموزش می بینند

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: سه هزار امدادگر و نجاتگر آماده، توانمند و متخصص تا پایان سال جاری آموزش می بینند.

به گزارش زرین نامه؛ فوژان طبسی افزود: نزدیک به ۵۰ دوره تخصصی امداد و ۵۰ دوره تخصصی نجات در سال ۹۴ پیش بینی شده به شهرستان ها تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: اداره آموزش در راستای تحقق اهداف خود برای افزایش آمادگی و پاسخگویی به حوداث و کاهش خطرات آسیب ها در ابتدای هر سال برنامه ریزی برای نجاتگران و امدادگران دارد.

این مسئول گلستانی ازبرگزاری دو دوره تخصصی امدادی با عنوان پشتیبانی در عملیات در خرداد ماه خبر داد و افزود: یک دوره تخصصی امداد اضطراری در زمان حوادث و سوانح و دودوره تخصصی نجات با عنوان نجات در ساحل و نجات در حوادث جاده ای و سوانح ترافیکی و یک دوره تخصصی نجات با عنوان پیش بیمارستانی و درمانی در این ماه برگزار می شود.

طبسی شرکت کنندگان هر دوره را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: هشت دوره در خرداد ماه با شرکت ۲۴۰ نفر امدادگر و نجاتگر برگزار شد.

وی در توضیح دوره اسکان اضطراری، گفت: در این دوره آموزشی تمامی وظایف امدادگر در اردوگاه اعم از طراحی، اجرای اردوگاه و شناخت بیماری شایع برای آسیب دیدگان و مدیریت اردوگاه آموزش داده می شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان پشتیبانی در علمیات را شامل مواردی چون ترابری حادثه، انبار و خدمات و ارتباطات دانست و تصریح کرد: اقدامات پیش بیمارستانی و درمانی از دیگر وظایف نجاتگر است که در این دوره آموزش داده می شود.

وی تثبیت پزشکی مصدوم، آسیب هایی که مصدوم را تهدید می کند از جمله اقدامات پزشکی دانست و گفت: انتقال مصدوم چه از طریق هوایی و زمینی در این دوره ها توضیح داده می شود.

طبسی نجات در توضیح حوادث جاده ای و ترافیکی، گفت: دراین دوره اعلاوه بر آشنایی کلیات بحث طراحی عملیاتی نجات در جاده مورد ارزیابی قرار می گیرد تا در حادثه با تجهیزاتی که نیاز است دستیابی، رهاسازی، تثبیت و انتقال مصدوم انجام شود.

وی نجات در ساحل را یکی دیگر از مباحث آموزشی اعلام کرد و افزود: بحث ارزیابی، مدیریت صحنه، ایمن سازی محیط واصول جستجو ونجات در ساحل و تجهیزانی که به کار گرفته می شود و اصول شنا در آب های آزاد، نجات غریق و حیات بخشی در این دوره آموزش داده می شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان در خاتمه افزود: درپایان هر یک از این دوره در دو بحث عملی و کتبی آزمون گرفته می شود در صورت قبولی شرکت کنندگان می تواند گواهینامه خود را دریافت کنند./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه