«فرشته ماهی هایی» که به مدد مشعل فروزان توحید آمدند/سلام بر«فرشته ماهی هایی» که به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی»امام خامنه ای لبیک گفتند!

به موازات گفتمان مذاکرات هسته ای در صدر توجهات و استقبال گسترده قاطبه مردم در فضای حقیقی و مجازی تبدیل شد و در یک کلام به چراغ هدایت ملت در این کارزار حفظ و حراست از تنگه حساس« اُحُد» مذاکرات هسته ای!

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ حسن بیارجمندی برادر شهید علی بیارجمندی طی مطلبی نوشت: "رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی درپی حماسه 26خردادماه در تشییع باشکوه پیکر مطهر 270 شهید دوران دفاع مقدس طی پیام خویش با صلوات و سلام خدا بر شهيدان عزيز که مشعل توحيد را با ايثار خود بر فراز ميهن اسلامي برافروختند فرمودند:

« و صلوات و تحيات خدا بر شهيدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود اين فروغ خاموش نشدني را مدد رساندند و پرچم يادهاي عزيز و گرانبها و ذخيره هاي معنوي امت را با شکوهي هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.»

رمز و راز این عمق و نفوذ این«فرشته ماهی هایی» که به مدد اين فروغ خاموش نشدني در این برهه زمانی آمدند چیست؟ چه رمز و رازی در این مقام و پیام ظهور و حضور این«فرشته ماهی ها» است حقیقتا « يکي از به يادماندني ترين حوادث انقلاب » را را در این برهه حساس رقم زد؟

خداوند متعال که «مالک دلها و حضرت بقيه الله روحي فداه که صاحب اين ثروت عظيم است»؛ چه بشارت و اشارتی به ما و امت اسلامی از قلب ام القرای جهان اسلام و کعبه آمال مستضعفین و آزادگان جهان داشته است و...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ ﴿١﴾ أَلَمْ یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فِی تَضْلِیلٍ ﴿٢﴾ وَأَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْرًا أَبَابِیلَ ﴿٣﴾ تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ ﴿٤﴾ فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ ﴿٥﴾

کربلا!کربلای 4! وعملیات فاش شده از سوی آواکس ها و ماهواره های جاسوسی شیطان بزرگ آمریکا-که کمر همت به خاموشی مشعل فروزان توحید برافراشته امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بسته بودند- و بدنبال آن شهادت مظلومانه خیل عظیمی از رزمندگان و سرداران اسلام ناب محمدی(ص).

شهدایی که با «رمز محمد رسول الله »در دی ماه سال ۱۳۶۵ حماسه« اُحُد» را با شهادت مظلومانه خود آفریدند؛اگر بر غبار تردیدها و ملامت گران مدعی شکست !دیروز و امروز بعض نابخردان و غافل از حکمت های الهی –که هنوز زمزمه های آن در بعض محافل شنیده می شود- به خوبی بنگریم آیات نورانی آل عمران که در شان حماسه« اُحُد» نازل شده است و آثار و برکاتی که در عبور از پیچ تاریخی نهضت محمد رسول الله داشته است؛عالم و آگاه خواهیم گشت.

13940326204953726 PhotoL

« اُحُد» و کربلای 4

خداوند متعال در آیه ۱۲۰ آل عمران به مؤمنان مى‏گوید: «اگر خیرى به شما رسد، اندوهگین شوند و اگر به مصیبتى گرفتار آیید شادمان شوند. اگر شکیبایى ورزید و پرهیزکارى کنید زیانى از مکرشان، به شما نرسد». آن گاه در آیه بعد، روزى را به یاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) مى‏آورد که از میان کسان خویش بیرون آمده، مؤمنان را براى صحنه جنگ آمده مى‏کرد.

«وَ إِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِکَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِینَ مَقاعِدَ لِلْقِتالِ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»سپس در آیه ۱۲۲، از دو گروهى یاد مى‏کند که قصد شرکت در جنگ را نداشتند!!؟ اما عمده سئوالی که مطرح می شود این است که چرا خداوند آنان را در احد یارى نکرد و خداوند شرایط امداد الهى را با یادی از غزوه بدر بیان مى‏کند:« هر آینه خدا شما را در بدر یارى کرد، حال آن که ناتوان بودید، پس از خدا بترسید، باشد که سپاسگزار شوید.

آن گاه که (تو اى پیامبر) به مؤمنان گفتى: اگر خدا سه هزار فرشته به یاریتان فرستد، آیا شما را کافى نخواهد بود؛ بلى، اگر پایدارى کنید و پرهیزکار باشید، چون دشمنان تاخت آورند، خدا با پنج هزار فرشته صاحب علامت، شما را یارى مى‏کند. و خداوند این کار را جز براى شادمانى شما و آرامش قلبتان نکرد؛ و نیست یاری اى مگر از سوى خداى پیروزمند و دانا.»

آیات فوق پایدارى یکى از شروط اصلى امداد الهى است و در آیه ۱۳۲ تأکید بر اطاعت از خدا و رسول دارد آن گاه درباره ضربه‏اى که مسلمانان در احد متحمل شده‏اند مى‏فرماید: «إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْکَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ اگر بر شما زخمى رسید، به آن قوم نیز چنان زخمى رسیده است.

و این روزگار است که هر دم آن را به مراد کسى مى‏گردانیم تا خداوند کسانى را که ایمان آورده‏اند بشناسد و از شما گواهان گیرد و خدا ستمکاران را دوست ندارد و تا مؤمنان را پاکیزه گرداند و کافران را نابود سازد».

بسیارى از افراد ضعیف الایمان و منافق بر این تصور بودند که افرادى بى‏جهت کشته شده‏اند؛ خداوند در آیه ۱۴۵ مى‏فرماید: «هیچ کس جز به فرمان خدا نمى‏میرد. مدت مکتوب است».

پس از آن مقاومت یاران انبیاى گذشته را در جنگ ها مثال مى‏آورد: «چه بسا پیامبرانى که بسیار از دوستان خدا همراه آنان به جنگ رفتند، و در راه خدا، هرچه به آنها رسید، سستى نکردند و ناتوان نشدند و سر فرود نیاورند و خدا شکیبایان را دوست دارد» در آیه ۱۵۲ هم به صراحت ماهیت صحابه را در این که بعضى آخرت گرا و برخى دنیاگرا بوده‏اند نشان مى‏دهد.

این روحیات همراه با نفاقى که به گستردگى در مدینه وجود داشته، دیدگاه هایى را که قصد دارند هر صحابه را عادل بشمارند، به شدت متزلزل مى‏کند و جالب این که همین آیه، شگفتى برخى را برانگیخته که: من گمان نمى‏کردم که احدى از اصحاب رسول خدا (ص) طالب دنیا باشد تا آن که این آیه نازل شد! و...این جنگ با تمام مصائب و ...دارای نتایجی است:

۱- از جمله پیامدهای جنگ احد، این بود، کسانى که راه نفاق پیش گرفتند شناخته شوند.

۲- در جمله” و یَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَداءَ” مى‏فرماید: یکى از نتائج این شکست دردناک این بود که شما شهیدان و قربانیانى در راه اسلام بدهید، و بدانید این آئین پاک را ارزان به دست نیاورده‏اید تا در آینده ارزان از دست بدهید، ملتى که قربانى در راه اهداف مقدس خود ندهد همیشه آنها را کوچک مى‏شمارد، اما به هنگامى که قربانى داد هم خود او، و هم نسل هاى آینده او، به دیده عظمت به آن مى‏نگرند.

۳- وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا …به معناى پاک نمودن چیزى است از هر گونه عیب. در این آیه اشاره به یکى دیگر از نتائج طبیعى شکست جنگ احد شده است، و آن این که این گونه شکست ها نقاط ضعف و عیوب جمعیت ها را آشکار مى‏سازد و وسیله مؤثرى است براى شست وشوى از این عیوب. قرآن مى‏گوید: خدا مى‏خواست در این میدان جنگ، افراد با ایمان را خالص گرداند و نقاط ضعفشان را به آنها نشان بدهد، آنها مى‏بایست براى پیروزی هاى آینده در چنین بوته آزمایشى قرار گیرند و عیار شخصیت خود را بسنجند.

۴- و یمحق الکافرین این جمله در حقیقت نتیجه‏ای است براى جمله قبل؛ زیرا هنگامى که مؤمنان در کوره حوادث پاک شدند، آمادگى کافى براى از بین بردن تدریجى شرک و کفر و پاک ساختن جامعه خود از این آلودگی ها پیدا مى‏کنند؛ یعنى نخست باید پاک شد و سپس پاک کرد.

۵- أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّهَ وَ لَمَّا یَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِینَ جاهَدُوا مِنْکُمْ وَ یَعْلَمَ الصَّابِرِینَ.

در این جا قرآن با استفاده از حادثه احد براى تصحیح یک اشتباه فکرى مسلمانان اقدام مى‏کند و مى‏گوید: شما چنین پنداشتید که بدون جهاد و استقامت در راه خدا مى‏توانید در بهشت برین جاى گیرید، آیا شما گمان کردید داخل شدن در عمق آن سعادت معنوى، تنها با انتخاب نام مسلمان و یا عقیده بدون عمل ممکن است؟

اگر چنین بود مسئله بسیار ساده بود، ولى هرگز چنین نبوده است و تا اعتقادات واقعى در میدان عمل پیاده نشود کسى بهره‏اى از آن سعادت ها نخواهد برد، در این جا است که باید صفوف از هم مشخص شود، و مجاهدان و صابران از افراد بى ارزش شناخته شوند.»[1]

13940326204127640 PhotoL

غبار تردید در دلها و عدم مقاومت و پایداری

اما با وجود چنین آیات محکمی که از زبان امام خمینی در سخنرانی ها و بیانات به مناسبت هایی ایراد می شد؛زمزمه های غبار تردید؛پشت جبهه های نبرد حق علیه باطل را فراگرفته بود و این زمزمه ها به جریانی مبدل شده بود که تا بجای اطاعت از دستورات امام خمینی و در پیش گرفتن مقاومت و پایداری؛تصویرگر خستگی مردم از ادامه مقاومت و پایداری،اثرگذاری فشارهای اقتصادی ناشی از جنگ بر روحیه مردم،عدم استقبال از فراخوان های عمومی برای اعزام به جبهه ها، کاهش تولید و صادرات نفت ،خالی بودن خزانه کشور و...باشند و تمکین به خواسته های جبهه کفر و نفاق را تامین کننده منافع ملت و نظام معرفی کنند!

در این فضایی که غبار تردید همه گیر شده است؛عینا می توان تصویر باز نبودن دست امام برای ادامه جنگ - جنگ تا پیروزی را دید و از همه جانسوزتر و تلخ تر نوشیدن جام زهر قطعنامه 598شورای امنیت سازمان ملل متحد،قطعنامه سازش؛توسط حضرت روح الله با دستان بسته! بیش از 200هزار شهید دفاع مقدس در محضر حضرت دوست و حق تعالی،نظاره گر پاهای سست و اراده های آلوده به غبار تردید ماست.

که چگونه قید و بند بر دست حضرت روح الله زده است تا جام زهر سازش را بنوشد و این شهدا که دستشان از دار دنیا کوتاه است در این ضیافت شام غریبان حضرت روح الله در تیر 1367 ،آیه« بسم الله الرحمن الرحيم يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي» را بخوانند.

27سال بعد ... میراث« اُحُد» و مذاکرات هسته ای!

کشتی نظام جمهوری اسلامی در اقیانوس متلاطم و طوفانی جهانی و منطقه ای و در حال عبور از یکی از پیچ های تاریخی است.حفاظت از یکی از تنگه های حساس در نبرد با دشمنان مشعل فروزان توحید که بر فراز جکهوری اسلامی افراشته است؛ به اذنولی امر مسلمین حضرت آیه الله امام خامنه ای به تعدادی از فرزندان انقلاب اسلامی در دهمین سال مقاومت و پایداری ملت سپرده شده است؛

فرزندان انقلاب که مسئولیت حفظ و حراست از این تنگه حساس« اُحُد» را براساس خطوط قرمز اصولی نظام اسلامی یکبار دیگر در این پیچ تاریخی بر عهده گرفته اند؛میراث ارزشمند« اُحُد» پیش روی آنهاست و خط خط آن می تواند در حفظ و حراست از این تنگه آنان را یاری کند.مقاومت و پایداری اولین رمز پیروزی است و نباید

در این راه غبار تردید های جریان نفاق در وصف توان دشمنان آنان را دچار سستی و ناتوانی کند و پیروزی های ظاهری آنان را به غنایم مادی و دنیوی فریفته و از رسالت اصلی و اخروی خود غافل کند! آنگاه است که امدادهای غیبی الهی به مدد مشعل فروزان توحید در جمهوری اسلامی مامور خواهند شد:« وَأَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْرًا أَبَابِیلَ ﴿٣﴾ تَرْمِیهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ ﴿٤﴾».

قریب دو سال از حفظ و حراست فرزندان انقلاب از تنگه حساس« اُحُد» در مذاکرات هسته ای می گذرد؛ما حصل این مبارزه در بعض مقاطع پیروزی های ظاهری با غنایم کاملا مادی بوده است که طمع ها را به ترک تنگه حساس« اُحُد» بیشتر و حتی در بعض مواضع زمینه نفوذ دشمن به خطوط جبهه خودی و ایجاد تزلزل در بعض جبهه های داخلی را فراهم کرده است.

از همان ابتدا پیدا بود که اطلاعات اصلی عملیات مذاکرات فاش شده و امروز بر جهانیان آشکار شده است که تمام مذاکرات در این مدت مورد جاسوسی کامل بوده است!زمزمه ها و غبار تردید جامعه مقاوم و پایدار ما را –که در تمام ان ده سال مذاکرات در یک صف واحد بودند- فرا گرفته است؛از توان نظامی و گزینه تهاجم نظامی!

از ارزش بودن سازش و صلح طلبی با کفار حربی به بهای خاموشی مشعل فروزان توحید!از خستگی ملت از تحریم ها و اثرگذار بودن آنها در تمامی بخش ها،از نیاز مردم به رفاه دنیوی!از بی تفاوتی به آخرت مردم! و...همه و همه مقدمات صدور یک قطعنامه سازش دیگر به تلخی جام زهر 598است!

تنها صدای علیِ روح الله در فضای جامعه هیپنوتیزم شده ما طنین انداز است:امام باج نداد-این را همه بدانند-ما هم به هیچ کس از طرف ملت ایران و از طرف خودمان باج نخواهیم داد» و همه می دانند که او زیر بار توافق ذلت بار و از بین برنده عزت ملت نمی رود و او خود گفته است من اجازه نمی دهم!دقت کنید:من اجازه نمی دهم!

هَل مِن ناصر یَنصُرنی

من اجازه نمی دهم! ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی به زبان ساده است.اما غبار تردید آنچنان حق و باطل را در هم آمیخته که حتی برای بعض خواص درک حقیقت هَل مِن ناصر یَنصُرنی نیست و همواره در حیرت اتفاقات و اخبار لحظه ای منتظر بیانات جدید رهبری و توصیه های جدید است!کمتر کسی از یاران نزدیک حضرت روح الله می توان یافت که حقیقت ندای امام خویش را دریافته باشد!

حضرت روح الله این روزها بشدت تحریف می شود تا علی تنها و تنها بماند و...هر چند در بعض نقاط کشور نداهایی در دفاع و حراست از حریم ولایت و اینکه «ما هم اجازه نمی دهیم» شنیده می شود؛،مشهد،شیراز،گرگان،قم و...اما بزودی خاموش می شود؛این دلهای اسیر غبار تردید را چه گوهری می زُداید و چه کیمیایی به بصیریت می آراید و به نور مقاومت و پایداری زنده می کند!!؟

مگر نه اینکه شهدا نظاره گر ما و دلواپس مشعل فروزان توحیدی ما هستند؟مگر نه اینکه شهدا در تمام این سالها با کیمیای گمنامی وجود خاکی و باقی خود در این دنیای غبارآلود،به حیات ما عزت،شرف،استقلال و آزادی و آزاده گی بخشیده اند؟آری شهدا همواره سفیران و مبشران پیام عزت،شرف،استقلال و آزادی و آزاده گی ما بوده اند و حلقه واسط و واصل به حیات طیبه.

در این فضا گویی علی زمان ما نیز بعد از آن اتمام حجت ها و بیان خطوط قرمز ها در حفظ و حراست از تنگه « اُحُد» مذاکرات هسته ای چشم به آسمان و امدادهای الهی و مددی برای حفظ و حراست از مشعل فروزان توحید دوخته است!از سکوت معنا دار در روزها و راز و نیازهای شبانه اش می توان دریافت...که او چشم امید به الطاف الهی و دستانی دارد که ملت توحیدی ما را از این ظلمات و گرداب های پرخطر 5+1 در این اقیانوس دنیای ما برهاند.

Iran orthographic projection svg

175غواص دست بسته!

قرعه به نام 175غواص دست بسته می خورد؟آنان که در سخت ترین آزمون و در دل شب دشمنان کفر و الحاد و نفاق بعثی-عربی و غربی و در پرخروش ترین رود و با فاش شدن اطلاعات عملیات آنان توسط آواکس ها و ماهواره های آمریکایی-انگلیسی به اسارت درآمده و با دستانی بسته زیر بار تهدید و ارعاب تن به افشای اهداف و اسرار نظام و همچنین توانمندی های نظامی و امنیتی کشور در این عملیات نمی شوند و تن به خاک و بی آبی می دهند اما تن به ذلت نمی دهند؛استوار و ثابت قدم تا شهادت.

تا همچون سرور و سالار خویش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش الگو و شهیدی برای میراث داران« اُحُد» باشند.اما در این گرداب مذاکرات و این پیچ تاریخی کشتی نظام و این 175 غواص شهید!آماده اند چه بگویند؟

چرا دستان بسته؟دست بسته در مکتب تشیع دارای پیام خاص و با نام امام اول و چهارم گره خورده است.آنجا که صدای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام عصر شنیده نشد و امام را با دستان بسته به اسارت بیعت بردند! و...علی در آن غربت دست به بسته بودن داد تا با آن استقامت و پایداری مشعل فروزنده توحید باقی بماند و مایه حیات طیبه ای برای امت اسلامی باشد که ما شاهدیم روز به روز به عزت و افتخار آن با افشاگری در کاخ اول تا افشاگری امام علی بن الحسین در کاخ دوم افزوده و در طول قرون متمادی تاکنون همچون خورشیدی عالمگیر شده است.

این شهدای غواص که نشان بسته بودن بر دستان خود دارند؛حامل این پیام هستند که آنروز دست ما بسته ماند تا دست هم رزمان ما در آن شب بسته نشود تا در یک کلام دست امام عصرمان بسته نشود و مشعل فروزنده توحید باقی بماند و نگذاریم که تاریخ تکرار بشود و با بستن دست امام عصرمان او را به اسارت بیعت ببرند!

و امروز نیزشهدا و غواصان شهید با این ظهور و حضور خود آمدند تا حامل همان اشارات و بشارت ها باشند و غبار تردیدها از دلهای ساکنان مدینه ما و رزمندگان« اُحُد» و حافظان تنگه حساس مذاکرات هسته ای بزُدایند و حجتی بر همگان باشند.آنان آمده اند تا بگویند ما در این پیچ تاریخی کشتی نظام همراه با امام خامنه ای شده ایم تا غبار تردید از دلها بزداییم.

و این چه ظهور و حضور اعجاب انگیزی بود که از روز عطرآگین شدن فضای کشور با یاد و نام این شهدا و علی رغم بپا خواستن زمزمه های نفاق انگیز عده ای در خصوص عملیات کربلای 4 و آثار آن!-که قطعا برای انحراف در انتقال پیام و بشارت این شهدا بوده است-؛گفتمان 175غواص دست بسته!

به موازات گفتمان مذاکرات هسته ای در صدر توجهات و استقبال گسترده قاطبه مردم در فضای حقیقی و مجازی تبدیل شد و در یک کلام به چراغ هدایت ملت در این کارزار حفظ و حراست از تنگه حساس« اُحُد» مذاکرات هسته ای!

آنان که دل به عوامل مادی سپرده اند حتی با وجود داشتن آمار انکار ناپذیر از سطح توجهات مردم،در تحلیل شان نمی گنجید که این شعور در فضای جامعه ما و تشییع این شهدا بگونه ای پیش برود که نه تنها فضای کشور بلکه فضای منطقه و بین الملل را در این شرایط تحت تاثیر خود قرار بدهد و دوستداران انقلاب اسلامی را خوشحال و امیدوار نسبت به مقاومت و پایداری ملت ایران نماید و دشمنان آن را دچار بهت و حیرت و سردرگمی و ناامیدی کند و هر آنچه در تمام این دو سال با میلیاردها دلار در جنگ رسانه ای خود ساخته اند با «حماسه سفیران بهشت» نقش بر آب ببینند.

26خرداد در این ماه پر رمز و راز حماسه و خون،استقامت و شهادت،وفاداری و آزادگی و...همچون 9دی به ایام الله ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی ما ثبت شد و این خود سرآغاز حرکتی نو در مسیر حفظ آزادگی و استقلال ام القرای امت اسلامی ماست.

سلام بر شما «فرشته ماهی هایی» که به مدد مشعل فروزان توحید آمدید،سلام بر شما که لبیک بر هل مِن ناصر یَنصُرنی امام ما گفتید و آمدید که بگویید امام خامنه ای تنها نیست و «سلام بر دستهاي بسته و پيکرهاي ستم ديده شما و سلام بر ارواح طيبه و به رضوان الهي، بال گشوده ی شما.

سلام بر شما که بار ديگر فضاي زندگي را معطّر و جان زندگان را سيراب کرديد. و سپاس بي پايان پروردگار حکيم و مهربان را که در لحظه هاي نياز اين ملّت خداجوي و خداباور، بشارتهاي ترديد ناپذير را بر دلهاي بيدار نازل مي فرمايد و غبارها را مي زدايد.

و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئوليت پذير که خطاب لطيف الهي را به درستي مي شناسيد و مي نيوشيد و پاسخ مي گوييد. حضور پرمضمون شما در تشييع اين دردانه هاي به ميهن بازگشته يکي از به يادماندني ترين حوادث انقلاب است.

رحمت خدا بر شما. و سپاس بي حد از خداي مالک دلها و سلام بي پايان بر حضرت بقيه الله روحي فداه که صاحب اين ثروت عظيم است. والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته -سيد علي خامنه اي 26 خرداد 1394»

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه