مانورهای امداد و نجات فرصتی ارزشمند برای مقابله با بلایای طبیعی است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: مانورهای امداد و نجات فرصتی ارزشمند برای مقابله با بلایای طبیعی است.

به گزارش زرین نامه؛ مجتبی اکبری در محل برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان اظهار کرد: مرور بر عملکرد گروه‎های امداد و نجات و شناسایی نقاط ضعف و قدرت آنان تنها در زمان برگزاری چنین مانورهایی میسور است.

وی تصریح کرد:‌ این جمعیت نیز در هر مانوری سرعت عملکرد و صحت انجام کار در زمینه وظایف محوله و مورد انتظار را ارزیابی و بر اساس این ارزیابی‌ها برنامه‌ریزی خواهد کرد.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان با تأکید بر آموزش تخصصی و تامین امکانات تخصصی به عنوان یک ضرورت برای این جمعیت ادامه داد: هلال احمر برای انجام ماموریت‎های تخصصی خود در عرصه مدیریت بحران و امداد و نجات نیازمند تجهیزات تخصصی است.

اکبری افزود: تامین و به‎روزرسانی تجهیزات انفرادی، ماشین‎آلات سنگین و اقلام آواربرداری از جمله نیازهای این مجموعه محسوب می‎شود.

بهره‎برداری 2 پایگاه جدید هلال احمر در گلستان

به گفته وی؛ نیازسنجی و رفع این نیازها، در اجرای ماموریت‌های این جمعیت در چارچوب چرخه‎های مدیریت بحران موثر است.

اکبری با اشاره به برگزاری آموزش های تخصصی در اداره متبوع خود اضافه کرد: این مجموعه توسعه آموزش همگانی را نه تنها برای افراد جامعه بلکه برای نیروهای بدنه خود نیز به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرارداده است.

این مسئول گلستانی یادآو شد: با دستگاه‎های اجرایی استان نیز برای آموزش کارکنان آنان تفاهم‎نامه آموزشی امضا شده و بخشی از این تفاهم‎نامه ها نیز عملیاتی شده است.

وی با تأکید بر تعامل مناسب این جمعیت با مجموعه مدیریت بحران استان یادآور شد: توان افزایی مدیریت بحران در استان در گرو تقویت دستگاه‎های اجرایی و عملیاتی مرتبط با این مدیریت به ویژه جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به گستردگی پوشش خدمات هلال احمر به ویژه در مناطق روستایی اذعان داشت: بیشترین مشکل این جمعیت در حادثه هایی است که در چنین مناطق روی می دهد.

اکبری متذکر شد: برای ایفای نقش بهتر هلال احمر در بلایایی چون سیل، زلزله و آبگرفتگی معابر هلال احمر نیازمند تامین وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین هستیم.

وی با اشاره به تاسیس دو پایگاه جدید استان در توسکستان و درازنو افزود: این دو پایگاه به زودی به بهره‎برداری خواهد رسید، تا دغدغه استان در این مناطق مرتفع شود.

اکبری، تحقق کل بودجه عمرانی این مجموعه را در سال 1393، 70 درصد ارزیابی کرد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه