خرید تضمینی گندم از مرز 760 هزار تن گذشت

با تلاش شبانه روزی تمامی عوامل خرید تضمینی گندم در شرکت غله گلستان از ابتدای فصل خرید تا کنون ( 27/3/94) میزان 760 هزار تن از این محصول استراتژیک تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ رمضانعلی ریاحی مدیرکل غله استان گلستان با بیان مطلب فوق گفت : تاکنون میزان 760 هزار تن گندم کیفی در اقصی نقاط استان تحویل 84 مرکز خرید شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امر خرید تا تحویل آخرین محموله گندم ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص جانمایی و تعیین مراکز خرید گندم در استان گفت: متناسب با سطح زیر کشت گندم ، میزان جمعیت منطقه و سهولت دسترسی کشاورزان محترم به مراکز خرید ، این مراکز انتخاب شده اند همچنین تمامی مراکز خرید تضمینی گندم دولتی در استان که به عنوان مباشر خرید شرکت غله گلستان مشغول به فعالیت هستند با نصب بنرهای واحد و شماره گذاری شده مشخص و تعیین گردیده اند و در طول فصل خرید آماده تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زحمتکش گلستانی هستند .

عضو هیات مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در ادامه در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان یادآور شد : با توجه به تعامل بسیار خوب و سازنده ای که فی مابین مسئولین شرکت غله گلستان و بانک کشاورزی استان برقرار است تا کنون مبلغ 585 میلیارد تومان از این مطالبات به حساب آنان منظور شده است و این پرداخت ها از سوی بانک در حال انجام است .

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد : این میزان پرداختی مربوط به حدود 118 هزار محموله تحویلی به مراکز خرید در استان می باشد که این امر با سرعت و نهایت دقت در حال انجام است .

شایان ذکر است امر خرید تضمینی در استان گلستان از ابتدای خرداد ماه از شرق استان آغاز و سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری حدود 400 هزار هکتار است و این استان توانسته جایگاه ممتازی را در زمینه میزان خرید و ذخیره سازی در کشور کسب نماید.

انتهاي پيام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه