"گنو" مقصدی برای داغستان تابستان+ تصاویر

"گنو" یکی از 13 روستای ییلاقی دهنه محمدآبادکتول است که خنکای نسیم و کوهستان سرسبزش، این روستا را مقصدی دلپذیر برای دوری از گرمای طاقت فرسای تابستان می سازد.

به گزارش زرین نامه؛ روستای گنو با ارتفاع یک هزار و 750 متر از سطح دریا مرتفع ترین روستای دهنه محمدآبادکتول بعد از روستای سیاه مرزکوه و یازدهمین روستای کوهستانی این دهنه است. 

وقتی بر فراز این کوهستان زیبا قرار می گیری، امتداد نگاهت از شمال به کوه های ماهیان و خلیندره، از جنوب به غریب آباد و چجا و از شرق به الستان و نرسو می رسد.

بافت مسکونی گنو را اغلب خانه های قدیمی و کاهگلی تشکیل می دهند اما در سال های اخیر سنگ و آجر هم به این روستا راه یافته و برخی خانه های نسبت به برخی دیگر مدرن تر شده اند.

در 4 کیلومتری روستای گنو نیز بقعه متبرکه امام زاده جعفر (ع) از نوادگان امام زین العابدین (ع) قرار دارد که میعادگاه بسیاری از عاشقان و علاقه مندان به اهل بیت (ع) است.

اغلب فامیلی های خسروی کتولی، خسروی، اسلانی کتولی، ایمانی، میرکتولی که در حال حاضر در شهرستان علی آبادکتول و بخصوص روستای پیچک محله زندگی می کنند، در گذشته ساکن روستای گنو بوده اند، اما با پیشرفت شهرها و روستاهای پایین دست، تقریباً همه ی اهالی این روستا مهاجرت کرده اند و اهالی روستا تنها تابستان ها برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهر و روستاهای پایین دست به گنو می آیند. 

روستای "گنو" در فاصله حدوداً 25 کیلومتری شهر فاضل آباد قرار دارد.


عکس از فاطمه گیلک

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه