آتش زدن تفاله های گندم، آتش به گلستان ایران کشید / آتش‎سوزی توشن مهار شد / حریق همزمان در چهار نقطه گلستان

مدیرکل منابع طبیعی گلستان گفت: آتش‎سوزی روستای توشن با حضور فعال نیروهای مردمی در کنار نیروهای منابع طبیعی مهار و اطفاء شد.

به گزارش زرین نامه؛ ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی گلستان در خصوص روند مهار آتش‎سوزی در جنگل‎های توشن شهرستان گرگان، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدام سریع نیروهای منابع طبیعی و همراهی خوب نیروهای مردمی و آتش‎نشانی، این آتش‎سوزی به سرعت مهار و اطفاء شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیق از وسعت آتش‎سوزی نمی‎توان اعلام کرد اما همان‌طور که در اخبار گذشته اعلام کردم، بر اساس آخرین گزارشات و برآورد اولیه، سه هکتار گندمزار، سه هکتار باغ زیتون و یک هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت.

قزلسفلو علت وقوع این آتش‎سوزی را خطای انسانی و آتش‎ زدن تفاله‎های گندم عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اشاره به وقوع آتش‎سوزی در سه نقطه دیگر در استان گفت: متاسفانه امروز در سه نقطه دیگر در شهرستان‎های گالیکش و مراوه ‎تپه نیز شاهد وقوع آتش‎سوزی بودیم.

وی اضافه کرد: در این سوانح، سه هکتار از گندم زارهای گالیکش و دو هکتار نیز از گندم زارهای قرنآوه و هفت و نیم هکتار گندم زارهای آق‌ چاتال در آتش سوخت.

قزلسفلو تاکید کرد: در تمام این آتش‎سوزی‎ها عوامل انسانی نقش مستقیم داشته است و علت اصلی این حریق‎ها، آتش زدن تفاله‎های گندم بوده است.

وی با گلایه از این عملکرد کشاورزان استان گلستان گفت: متاسفانه این موضوع به یک مشکل فرهنگی در بین کشاورزان استان تبدیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در مهار تمامی این چهار آتش‎سوزی، نیروهای مردمی، آتش‎نشانی و هلال‌احمر نقش موثری در همراهی نیروهای عمل کننده منابع طبیعی داشته‎اند.

قزلسفلو در پایان و در پاسخ به این سئوال که در برخی از سایت‎های استان با انتشار عکسی عنوان شده که در مهار آتش جنگل‎های توشن هیچ نیروی دیگری به جز منابع طبیعی حضور نداشته است، متذکر شد: به هیچ عنوان این ادعا درست نیست؛ در اطفای این آتش‎سوزی نیروهای مردمی و آتش‎نشانی حضور فعالی داشته‎اند و در سه حریق دیگر نیروهای هلال‌احمر نیز به کمک منابع طبیعی آمده‎اند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه