سال گذشته 223 کیلو مواد مخدر در علی آبادکتول کشف شد+ عکس

فرماندار علی آبادکتول با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی شهرستان گفت: سال گذشته223 کیلوگرم انوع مواد مخدر کشف شد و تعداد 502 فقره دستگیری و توقیف 52 دستگاه خودرو و12 دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان اتفاق افتاد.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در جمع نمازگزاران جمعه این هفته علی آبادکتول بیان کرد: اعتیاد به عنوان یکی از مهم ترین معضلات کشور بسیاری از خانواده ها را به اشکال مختلف گریبان گیر خود کرده است.
وی اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال دولت و ملت، همزبانی و همدلی نامیده اند یکی از اهداف دولت در این سال مبارزه جدی با معضل خانمان سوز اعتیاد در جامعه است.
تجری با بیان اینکه امروزه در کنار فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای، مواد مخدر و روان گردان ها بحران چهارم جهان هستند، تصریح کرد: بهترین راه مبارزه با مواد مخدر ضمن پیشگیری، استفاده از نیروی مردمی، فرهنگ سازی و حفاظت خانواده ها از فرزندان است.
رییس شورای مبارزه با مواد مخدر علی آباد کتول در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهید بهشتی و 72 تن از یاران وفادارش و تبریک هفته قوه قضائیه به ارائه گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر شهرستان پرداخت و افزود: حدود 250 هزار نفر در جهان از مواد مخدر استفاده می کنند و 10 میلیون قاچاقچی مواد مخدر در قالب مافیا فعالیت دارند و سود خالص از فروش مواد مخدر در دنیا حدود 500 تا 600 میلیارد دلار و گردش مالی آن نیز حدود 4500 میلیارد دلار است.
تجری یاد آور شد: در کنار تجارت اسلحه، نفت و توریست چهارمین صنعت در دنیا خرید و فروش مواد می باشد که غیر قانونی بوده و متاسفانه امروز از مواد مخدر سنتی به صنعتی در حال تغییر است.

اعتیاد عامل 55 درصد درصد طلاق ها در کشور

فرماندار علی آبادکتول مواد مخدر را زنگ خطری برای نابودی ارکان خانواده دانست و اذعان داشت: 82 درصد مواد مخدر دنیا در همسایگی ما یعنی افغانسان تولید می شود و با افزایش 59 درصدی تولید این مواد افیونی نسبت به سنوات گذشته، این کشوری سالانه چیزی حدود 5 تن و 900 کیلو گرم مواد تولید می کند.
رییس شورای مبارزه با مواد مخدر علی آبادکتول در پایان با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار نفر در سال بر اثر استعمال مواد مخدر جان خود را از دست می دهند، خاطر نشان کرد: آنچه نصیب ملت، مردم و خانواده ها می شود، روزانه 8 نفر و در سال خودشان را از دست می دهند.
همچنین 55 درصد طلاق ها، 65 درصد همسر آزاری ها و 35 درصد کودک آزاری، 25 درصد قتل ها، 23 درصد نزاع ها و 35 الی 40 درصد سرقت ها مربوط به استفاده، خرید و فروش مواد مخدر است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه