خلع ید 1200 هکتار از اراضی ملی در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: بیش از یک‎هزار و 200 هکتار از اراضی ملی به ارزش 270 میلیارد ریال خلع ید شد و برای بیش از 7 هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت سند صادر شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان با اشاره به نقش مهم شهید بهشتی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: تاسیس حزب جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور به ویژه اصل ولایت‌فقیه از اقدامات مهم و اساسی شهید بهشتی بود.

وی یکی دیگر از اساسی‎ترین اقدامات شهید بهشتی را اصلاح نظام قضایی ایران برشمرد و تصریح کرد: وی به عنوان نخستین رئیس شورای عالی قضایی کشور که به تعبیر امروزی رئیس قوه‌قضاییه بودند، ساختار نوین قضایی بر مبنای اصول اسلامی را بنیان‌گذاری کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه افتخار ما این است که دستگاه قضایی منتسب به این شهید بزرگوار است، افزود: پیام امروز این شهید بزرگوار، اطاعت از ولایت‌فقیه و وحدت است که انشاالله بتوانیم این پیام را جامه عمل بپوشانیم.

هاشمیان با تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان به حجم بالای مراجعان به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 200 هزار پرونده در استان رسیدگی می‎شود که اگر هر پرونده چهار، اصحاب دعوا داشته باشد، حجم بالایی از مراجعان را نشان می‎دهد.

این مسئول مهم‌ترین برنامه خود در دستگاه قضایی استان را کاهش ورودی پرونده به دادگستری‎ها مطرح کرد و گفت: فعال کردن بیش از پیش برنامه‎های پیشگیری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از مهم‌ترین برنامه‎ها در این بخش است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: برای موثر و کارآمد بودن برنامه‎های پیشگیری از جرم باید همه دستگاه‎های اجرایی و فرهنگی به کمک دستگاه قضایی بیایند.

هاشمیان با بیان اینکه بیش از 20 درصد پرونده‎های حقوقی را مطالبات بانکی تشکیل می‎دهد، گفت: اگر بانک‎ها بی‎حساب و کتاب، وام ندهند پرونده در دستگاه قضایی تولید نخواهد شد.

وی تشکیل کارگروه به منظور نظارت بر کاهش ورودی پرونده‎ها را دومین اقدام دادگستری استان برای کاهش پرونده‎های ورودی عنوان کرد و افزود: مطالبه وجه در پرونده‎های حقوقی و ایراد ضرب و جرح عمدی و تصادفات در پرونده‎های کیفری بیشترین ورودی را تشکیل می‎دهند که اگر به تعهدات اخلاقی پایبند باشیم و به قوانین و مقررات احترام بگذاریم، از حجم ورودی این پرونده‎ها به محاکم کاسته خواهد شد.

هاشمیان توجه به سازش را سومین راهکار دادگستری استان برای کاهش ورودی پرونده برشمرد و گفت: توجه به کیفیت رسیدگی در کنار کمیت رسیدگی به پرونده‎ها دیگر برنامه‎های کاربردی دادگستری استان برای کاستن از تعداد پرونده‎های ورودی به محاکم است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها نیز در دستور کار جدی دادگستری‌های استان قرار دارد از خیران دعوت کرد: با حضور در جشن‎های گلریزان زندان‎های گرگان و گنبدکاووس، بستر آزادی برای زندانیان دیون مالی و غیرعمد را فراهم کنند.

هاشمیان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان همچون گذشته مصمم است با دست‎اندازان به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال برخورد کند، گفت: سال گذشته بیش از یک‎هزار و 200 هکتار از اراضی ملی به ارزش 270 میلیارد ریال خلع ید شد و برای بیش از 7 هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت سند صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین تاکید کرد: با کمک دستگاه‎های امنیتی، انتظامی و نظارتی، با همه ناامنی‎ها، گسترش مواد مخدر، سرقت و مفاسد اقتصادی و اجتماعی قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه