تدوین شیوه‌نامه انجمن موسیقی استان گلستان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از تدوین شیوه‌نامه انجمن موسیقی استان گلستان خبر داد و گفت: به‌زودی اساسنامه این انجمن نیز براساس آئین نامه انجمن موسیقی کشور تهیه می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ قاسم قندهاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون انتخابات در انجمن موسیقی استان گلستان به صورت انتصابی بود، در حالی که اکنون از خرد جمعی و همفکری بیشتر اعضاء استفاده می‌شود.

وی با بیان این که در جلسه هم‌اندیشی هنرمندان شیوه نامه انجمن موسیقی استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: شرایط احراز اعضای هیئت مدیره و شرایط رای دهندگان و کاندیداها در این شیوه‌نامه آمده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از آسیب‌شناسی و تعریف حوزه‌های فعالیت و اختیارات انجمن موسیقی در اساسنامه این انجمن خبر داد و تصریح کرد: اساسنامه بر مبنای آئین‌نامه انجمن موسیقی کشور تهیه شده و شرح وظایف هیئت مدیره هم به صورت کامل در آن آمده است.

قندهاری افزود: این شیوه‌نامه با حضور و استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و پیشکسوتان تدوین شده و در مرداد ماه نیز نشستی در خصوص بررسی وضعیت انجمن تجسمی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در استان گلستان نیروهای جوان با استعداد در عرصه موسیقی حضور دارند که نیازمند حمایت‎های جدی هستند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: انسان و سرمایه‌های انسانی مانند هنر به ویژه موسیقی قربانی چرخه اقتصاد شده‌اند و باور ارزش ذاتی موسیقی و هنر کمرنگ شده است.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن تهاجم فرهنگی از راه رسیده و خلاء موسیقی در راه، گروه‌های موسیقی، رسالتی را برعهده دارند و باید از موسیقی کشور در این مسیر حمایت کرد.

انتهای پیام/م