قرآن بهترین فاتح قله بلند عزت و چکیده جهان هستی است

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن بهترین فتح کننده قلّه بلند عزت و چکیده جهان هستی است، گفت: قرآن برنامه زندگی و کتاب عمل است و تلاوت آن سرآغازی است برای تفکر و ایمان و وسیله ای است برای عمل کردن به محتوای قرآن و همه پاداشهای عظیم نیکو کاران نیز از همین جا و با همین شرایط تحقق می یابد.

به گزارش زرین نامه؛ آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت قرائت قرآن در روزهای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می کند و همانند مشعلی فروزان است که انسان را، از تاریکی ها رهایی بخشیده و در سرای دیگر، او را محبوب حضرت پروردگار می نماید.

وی افزود: قرآن بهترین فتح کننده قلّه بلند عزت و چکیده جهان هستی است و طبق فرمایش امام باقر(علیه السلام): «قرآن همانند دو ستاره تابناک آسمانی(خورشید و ماه)، صحنه زندگی انسان ها را روشن می کند».

آیت الله شاهرودی اذعان داشت: قرائت و تلاوت تمام سوره های قرآن کریم اثرات دنیوی و اخروی بی شماری دارد و برای هر کدام از سوره های قرآن فضائل زیادی بیان شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: این نکته را باید توجه کنیم که قرآن برنامه زندگی و کتاب عمل است و تلاوت آن سرآغازی است برای تفکر و ایمان و وسیله ای است برای عمل کردن به محتوای قرآن و همه پاداشهای عظیم نیکو کاران نیز از همین جا و با همین شرایط تحقق می یابد.

آیت الله شاهرودی همچنین تصریح کرد: ما هر چه داريم از بركت قرآن و عترت است و لازم است هميشه اين مهم را به خاطر بسپاريم كه رسول اكرم «صلى الله عليه و آله» در آن روايتى كه متواتر بين شيعه و سنى است فرموده است : «من دو چيز گرانبها در ميان شما مى گذارم؛ يكى قرآن و ديگرى ، عترت من ، اهل بيتم».

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این ماه مبارک رمضان، قرآن نازل شده است تاکید کرد: هر كس در اين ماه يك آيه از قرآن را تلاوت كند، ثواب ختم تمام قرآن را در غير از اين ماه خواهد برد./شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه