توافق اولیه باید خط به خط بررسی شود/ گفتگوی ۱۲ ساله ثابت کرد که ایران اهل منطق است

نماینده دانش آموزان استان گلستان در مجمع شورای همفکری آینده سازان گفت: باید خط به خط این جمع بندی در مجلس و نهاد های ذی ربط بررسی و تحلیل شود و در صورت رعایت خطوط قرمزو عزت ایران اسلامی تایید و در مورد آن تصمیم گیری شود.

به گزارش زرین نامه؛ رضا ممشلو در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده برای رسیدن به یک جمع بندی آن را گامی مهم دانست و اظهار کرد: برای عملی شدن این توافق دو نکته حائز اهمیت است یکی اینکه باید سیر قانونی تایید این توافق در هفت کشور دنیا طی شود و دوم اینکه بعد از صدور قطعنامه جدید شورای امنیت، ۹۰ روز بعد زمان لازم الاجرا شدن این توافق است.

نماینده دانش اموزان گلستان در مجمع شورای همفکری آینده سازان با اشاره به سخنان رئیس جمهور نیز گفت: این گام اولیه حامل پیامی مهم است و گفتگوی ۱۲ ساله ایران با کشورهای غربی نشان داد که ایران اهل منطق و مذاکره است حتی اگر این توافق با کار شکنی های طرف مقابل عملی نشود ما ثابت کردیم که اهل منطق هستیم و اسلام دین تحجر نیست.

وی با بیان اینکه دعا می کنیم که این جمع بندی به سرانجام برسد، تصریح کرد: این راهمیشه باید مد نظر داشت که طرف های غربی در این یک دهه مذاکرات ثابت کردند که اهل قول و قرار نیستند و هرچه به نفعشان باشد همان را انجام می دهند.

دو نکته مهم در متن توافق اولیه

ممشلوافزود: با مطالعه متن انگلیسی توافق اولیه که رسانه های روسی منتشر کرده اند به دو موضوع نامناسب برخوردم، اول اینکه یک فرموده رهبری عزیز در این توافق رعایت نشده، مقام معظم رهبری در سخنرانی ای اخیراً اعلام کردند که محدودیت های طولانی بیست سال و ده سال را قبول ندارند، لیکن در این متن این مسائل ذکر شده بود که چند محدودیت هسته ای طولانی ۲۵ سال،۲۰ سال و ۱۵سال و... داریم، البته همه آنها در مورد هسته‌ای هستند.

رئیس مجمع علوی بسیج دانش آموزی گلستان نکته مبهم دیگر در توافق اولیه را برداشته شدن تحریم ها عنوان کرد و گفت: در این متن آمده در روز اجرای توافق تمامی تحریم های ذکر شده در توافق، که تحریم های مهمی هستند، همزمان با تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برداشته خواهند شد، این یعنی اینکه اگر آژانس تایید نکند تحریم ها سر جای خود باقی می ماند و این یک مشکل است.

این غلط است، تحریم ها برداشته شود مشکلات اقتصادی حل می شود

این دانش آموز گلستانی با بیان اینکه درباره آثاربعد از توافق نمی شود نظر زود هنگام داد، خاطرنشان کرد: این غلط است که تحریم ها برداشته شود تمام مشکلات اقتصادی کشوربه یکباره حل خواهدشد، چرا که همه مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم نیست، بلکه این یک مسئله ریشه ای است، البته دولت نیز باید بتواند به خوبی آن را مدیریت کند تابیشترین سود به مردم کشورمان برسد.

نماینده دانش آموزان گلستان در مجمع شورای همفکری آینده سازان در پایان ضمن توصیه به صبر مردم بزرگوار نسبت به برگزاری جشن با عناوین مختلف گفت: باید به نامه رهبری استناد کرد که از ملت بزرگوار ایران خواسته اند که صبور باشند و با متانت رفتار کنند، این قید با متانت گویای همه ی مسائل است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه