برنج با نرخ دولتی به صف های طولانیش نمی ارزد ....

زرین نامه: گویا دیگر برای ما عادت شده است که برای بدست آوردن داشته های دیروزمان که خود تولید کننده آن بودیم امروز دستمان را جلوی دلالانی دراز کنیم که همان محصول را چند برابر ارزان تر از خودمان خریدند و چند ماه بعد آن را چند برابر به ما می فروشند .

حکایت ما روایت انسانهایی را می ماند که تا چیزی را دارند قدرش را نمی دانند ولی وقتی از دستش می دهند و یا در فقدانش به سر می برند برای بدست آوردن آن حاضرند ساعت ها در صف های طولانی بایستند و حتی دعوی و جر و بحث راه بیندازند .
در این بحران صف که این دو سه سال گریبان مردم را گرفته بالاخره نوبت به صف برنج رسید تا مردم ما برای تبرک هم شده چند صباحی در صف برنج بایستند.
صف های طولانی مردمان در علی آباد، گویا بار دیگر خبر از توزیع محصولی ارزان دارد، جلوتر که می روم اعتراضات مردم را که می اندیشند بدون صف به دنبال دریافت محصول هستم را در پی دارد که خیالشان را راحت کرده و ابتدای صف می روم، درست حدس زده ام، کیسه های برنج به نرخ دولتی است که صف های طولانی را در شهرستان علی آباد کتول تشکیل داده است.
ارزانی برنج در این بی سروسامانی بازار که انتظار در صف های طولانی را در پی داشته، انتقادهایی را نیز در پی دارد که برای اجرای درست این طرح نیاز به شنیده شدن توسط مسئولین امر دارد.
شهروندی که گویا دقایق طولانی را در صف دریافت برنج دولتی ایستاده و خسته است از اجرای این طرح گله کرده و می گوید، عرضه محصولات با نرخ دولتی در این گرانی اجناس که هر روز به نرخ دلار افزایش می یابد طرحی خوب است که برای اجرای آن باید برنامه ریزی شود.
وی گفت : برای کاهش شلوغی و صف های طولانی بهتر است، این طرح را به جای دو نقطه از شهر در چند نقطه اجرایی کنند تا وقت مردم کمتر برای ایستادن در صف های طولانی هدر رود.
شهروند دیگری که از اجرای این طرح در جوار مغازه های ارائه فروشنده این محصول گله دارد بیان می دارد: بهتر است این طرح به صورت گسترده در چند جای شهر اجرا شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن سود ببرند چرا که در عرضه موجود، تنها یک گروه از افراد ثابت برای خرید مراجعه کرده و نوبت به دیگران نمی رسد.
هر چند اجرایی چنین طرحهایی می تواند مرهمی موقت برای مردم باشند ولی مسئولین باید به فکر ایجاد آرامشی دائمی باشند تا مردم بدون نگرانی از گرانی ها و با قدرت خرید خود زندگی را پیش برده و مجبور نباشند از میوه و خوراک خود بکاهند تا از ترس گرانی ، برنج به نرخ دولتی تهیه نمایند .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه