چرا مسافران در گلستان نمی‌مانند؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امروز تنها استان‌های گیلان و مازندران در امر جذب گردشگر موفق نیستند و استان‌های دیگر نیز در این رقابت وارد شده‌اند و از ما پیشی گرفته‌اند.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم کریمی در جمع مدیران استان، اظهار کرد: بزرگ‌ترین عاملی که باعث عدم ماندگاری مسافر در استان گلستان شده است، عدم اجرای پروژه‌های گردشگری برای ایست مسافران است.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات ماندگاری مسافران در استان گلستان، افزود:‌ اصرار داریم که ارائه خدمات از سوی واحدهای خدماتی به مسافران، به خصوص هتل‌ها و مهمان‌پذیرها دارای استاندارد انجام باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان 23 هتل وجود دارد که ظرفیت پذیرش شبانه‌روزی یک هزار و 500 نفر را داراست.

کریمی گفت: در حال حاضر 673 نفر در مهمان‌پذیرها، 153 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و 81 هزار و 200 نفر در کمپ‌ها، مدارس و خوابگاه‌های استان در هر شبانه‌روز می‌توانند پذیرش شوند.

وی افزود: 10 هتل در سراسر استان گلستان در حال ساخت است و ساخت و ساز این هتل‌ها نیز به صورت فعال ادامه دارد و امیدواریم امسال بخشی از این هتل‌ها به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در خصوص راهنمایی مسافران در ایام تابستان برای هدایت به مناطق گردشگری و تفریحی استان در ورودی شهرهای استان، اظهار کرد: از 31 استان کشور تمامی بروشورها و آثار تبلیغاتی را جمع‌آوری کردیم و در حال بررسی جامع هستیم.

کریمی گفت: این کار برای تهیه یک بروشور واحد و با کمترین نقطه ضعف، برای هدایت بهتر مسافران به نقاط گردشگری و تاریخ استان انجام می‎شود.

وی بیان کرد: این بروشور جامع با نام کتاب‌نامه گردشگری استان گلستان در حال تهیه است و در این کتاب‌نامه، مسافر و گردشگر، اطلاعات جامع و کاملی از نقاط دیدنی و تفریحی استان را در اختیار خواهد داشت.

کریمی با اشاره به علاقه‌مندی مسافران و گردشگران به حضور در روستاها و اقامت در نقاط تفریحی و دیدنی، تاکید کرد: معرفی روستاها و جاذبه‌های گردشگری در این نقاط یکی از رمزهای موفقیت گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: اگر بتوانیم در این عرصه خوب ظاهر شویم و به خوبی ظرفیت‌های گردشگری روستایی را به مردم، مسافران و گردشگران معرفی کنیم، بسیاری از مشکلات ماندگاری مسافر در استان برطرف خواهد شد.

کریمی گفت: امروز مسافران رغبت کمتری برای اقامت در هتل‌ها دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند تا از طبیعت موجود در روستاها و فرهنگ غنی روستایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بیشتر شهرستان‌های استان در این راه وارد شده‌اند و به خصوص شهرستان کلاله توانسته در این راستا به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه