کانون‌های استعدادیابی ورزشی در استان گلستان ایجاد می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گلستان گفت: کانون های ورزشی استعدادیابی در همه شهرهای استان گلستان ایجاد می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، محمد بهشتی در نخستین جلسه کارگروه تخصصی کانون‌های استعدادیابی ورزش دانش آموزی با بیان ضرورت و اهداف ایجاد کانون‌های استعداد یابی ورزشی اظهار داشت: این کانون‌ها، دانش‌آموزان را به سمت رشته‌هایی هدایت می‌کند که از نظر جسمانی، فیزیولوژیکی، روانی و غیره برای آن‌ها مناسب‌تر است.

وی افزود: این برنامه در سه مرحله غربال‌گری در مدرسه، اجرای آزمون‌های ویژه و تخصصی در شهرستان و هدایت به کانون‌های ورزشی مهارتی برای رشد و پرورش استعدادها با استفاده از مربیان با تجربه اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: ما در تلاش برای شناسایی استعدادهای ورزشی هستیم و تلاش می‌کنیم که حداقل یک پایگاه مجهز در مرکز استان گلستان و با توجه به امکانات یک پایگاه در هر شهرستان دایر کنیم.

بهشتی اظهار داشت: باید نرم‌افزار اولیه مورد نیاز در مرحله آموزشگاه تهیه و تدوین و دوره استعدادیابی برای همه معلمان تربیت‌بدنی استان گلستان به ویژه آموزگاران تربیت‌بدنی طراحی و برگزار شود.

وی گفت: باید از معلمان تربیت بدنی آموزشگاه‌ها جهت اجرای مرحله نخست طرح در مدارس استفاده شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان گلستان افزود: به منظور یکسان‌سازی مطالب و سرفصل‌های آموزشی دوره استعدادیابی معلمان تربیت‌بدنی، یک جلسه توجیهی برای مدرسان دوره برگزار می‌شود.

بهشتی گفت: دوره تحصیلی ابتدایی در آغاز طرح به عنوان پایلوت مورد نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه