طرحی جامع ‌حوزه ثبت‌احوال گلستان تهیه شود

استاندار گلستان با بیان اینکه نیاز است طرحی جامع در حوزه ثبت‌احوال تهیه شود، گفت: باید با تهیه طرحی جامع، نسبت و وظایف فرمانداران و ثبت‌احوال و تمام دستگاه‎های مرتبط دیده شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جمع فرمانداران و مدیران ثبت‌احوال استان در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان اظهار کرد: حوزه ثبت‌احوال در ثبت تاریخ، تاریخ‌سازی و هویت‎سازی اهمیت بسیاری دارد و برجسته کردن شناسنامه در هویت‎بخشی و فرهنگ‌سازی نقشی برجسته دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که آمار، پیش نیاز پیشگیری و بیش‎بینی محسوب می‎شود، باید توجه داشته باشیم که آمار و اطلاعات ثبت‌احوال دقیق و با کمترین خطا ارائه شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت برون‎سپاری در سیستم ثبت‌احوال، خاطرنشان کرد: باید هر آنچه از وظایف که قابلیت برون‎سپاری دارد، به مردم سپرده شود چرا که این امر سبب تسهیل در امورات خواهد شد.

صادقلو با اشاره به نام‌گذاری‎ها در جامعه، نقش ثبت‌احوال را بسیار پررنگ قلمداد کرد و افزود: حوزه ثبت‌احوال در زمینه نام‌گذاری به نوعی حوزه فرهنگی محسوب می‎شود چرا که بسیاری از افراد، هویت آینده خود را از نام‌شان می‎گیرند.

وی یادآور شد: نام‌گذاری در آموزه‎های اسلامی و انقلابی اهمیت بالایی دارد و باید به صورت جدی به آن توجه شود و حساسیت آن کم‌رنگ نشود.

طرحی جامع در حوزه ثبت‌احوال تهیه شود

استاندار گلستان با بیان اینکه نیاز است طرحی جامع در حوزه ثبت‌احوال تهیه شود، گفت: باید با تهیه طرحی جامع، نسبت و وظایف فرمانداران و ثبت‌احوال و تمام دستگاه‎های مرتبط دیده شود و با توجه به اهمیت موضوع از امکانات شهرستانی، استانی و ملی استفاده شود.

وی مقوله ثبت‌احوال را در زمینه انتخابات بسیار حساس دانست و افزود: همه باید در زمینه سلامت شناسنامه‎های ارائه شده در زمان انتخابات، دقت لازم و کافی را داشته باشند.

صادقلو ثبت محل واقعی ولادت و وفات را پراهمیت برشمرد و افزود: تعیین مکانی دقیق شهرستانی و حتی شهری و روستایی طلاق‎ها بسیار مهم است و می‎تواند در آسیب‎شناسی موضوع تاثیر به سزایی داشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیرکل ثبت‌احوال استان با اشاره به وظایف ذاتی ثبت‌احوال شامل ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویت و تولید و انتشار آمار انسانی، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال 1393 در بین وقایع حیاتی چهارگانه شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق شاهد رشد آماری ولادت، وفات و طلاق بوده‎ایم و در امر ازدواج با کاهش آماری مواجه هستیم.

علی عادلی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی، گفت: مقرر شده بود، تا پایان برنامه پنجم توسعه، کارت هوشمند ملی برای همه صادر شود اما به دلیل مشکلات تحریمی کشور تا به حال 37 هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شده و در سال جاری نیز 187 هزار کارت دیگر صادر می‎شود.

وی با بیان مشکلات اتباع فاقد شناسنامه و یا مشکوک‎التابعه یادآور شد: با وجود همه مشکلات این افراد، ترتیبی اتخاذ شده تا فرزندان آنها از تحصیل باز نمانند و به ادامه تحصیل بپردازند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه