قوانین حوزه تولید با روح کارآفرینی هم‎خوانی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گلستان گفت: قوانین حوزه تولید با روح کارآفرینی هم‌خوانی ندارد.

به گزارش زرین نامه؛ رمضان‌علی بهرامی در همایش نقش کارآفرینی در توسعه استان گلستان که به مناسبت روز کارآفرینی برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با کارآفرینی در دنیا حرف‌های زیادی وجود دارد و در کشورهای پیشرفته کارآفرینی را به عنوان یک الگوی موفق می‎دانند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم با همایش‎ها و گردهمایی‎ها از مشکلات و برون‌رفت‎های کارآفرینی جدا شویم و رتبه‎ فضای کسب و کار را ارتقاء دهیم.

قوانین حوزه تولید با روح کارآفرینی هم‌خوانی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گلستان با بیان اینکه رتبه کسب و کار کشور در دنیا 131 است، افزود: توانستیم رتبه کشور را در دنیا از 152 با افزایش دو ایتم در کارآفرینی 20 رتبه بهبود بخشیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: قوانین حوزه تولید با روح کارآفرینی هم‌خوانی ندارد و این درحالی است که کارآفرین در کشورهای توسعه‌یافته دارای جایگاه ویژه‎ای است.

وی با بیان اینکه 490 هزار قانون در کشور وجود دارد، بیان داشت: امروز قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید وجود دارد و دولت‌مردان نیز به این نتیجه رسیدند و قانون بهبود فضای کسب و کار را پیگیری می‎کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گلستان ابراز داشت: ماده 76 قانون بهبود فضای کسب و کار برای حذف و بازنگری قوانین دست و پاگیر به وجود آمده است.

800 نفر دارای کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گلستان هستند

بهرامی عدم همکاری و عدم حمایت در پژوهش را یکی از معضل‎های کارآفرینی در گلستان دانست و افزود: 800 نفر دارای کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گلستان هستند و اما تنها 100 نفر از این فعالان بازرگانی گلستان در نظرسنجی‎های ما مشارکت می‎کنند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید در بهبود فضای کسب و کار فضاسازی کنند، بیان داشت: کارآفرینان امروز نمی‎توانند تنها با نظر اقتصاد را درست کنند و باید یک هزار و 700 کارآفرینان واحد‎های تولیدی ما در بهبود فضای کسب و کار مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه