طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی کلید خورد

سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی (ره) گلستان گفت: طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی از امروز تا شش مردادماه به میزبانی استان برگزار می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ بهجت تربتی‎نژاد در حاشیه آیین افتتاح طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی که در تپه نورالشهدای گرگان در حال برگزاری است، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان گفت: استان به عنوان نخستین مجری طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی میزبان هشت استان کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان‎های کردستان، لرستان، اصفهان، فارس، همدان، اردبیل و قزوین در طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی میهمان گلستان هستند، تصریح کرد: چهار پردیس دخترانه و چهار پردیس پسرانه در اجرای این طرح حضور دارند.

سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی (ره) گلستان از برگزاری دوره مستندسازی همزمان با اجرای طرح مذکور در استان خبر داد و افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که اهمیت مستندسازی هنوز جا نیفتاده است.

تربتی‎نژاد ادامه داد: با برگزاری آموزش‎های مستندسازی در قالب کارگاه تلاش داریم تا دانشجویان با مستندسازی آشنا شوند و بتوانند تجربیات خود را مستند کرده تا دیگران در آینده از این مهم بهره‎گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی جنبه تفریحی، فرهنگی و محیط‌زیستی دارد، تصریح کرد: این طرح به صورت کاملاً رایگان برای دانشجومعلمان برگزار می‎شود تا اوقات فراغت تابستان آنها به بطالت نگذرد.

سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به برگزاری کارگاه‎های آموزشی گلستان‎شناسی و گلستان‎گردی گفت: در این راستا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محیط‌‌زیست برای برگزاری هر چه بهتر طرح همکاری دارند.

تربتی‎نژاد خاطرنشان کرد: بازی‎های بومی ‎محلی به صورت زنده، اجرای موسیقی محلی، رقص خنجر ترکمن، پخت نان محلی و غذاهای سنتی در کنار برگزاری کارگاه‎های آموزشی، بازدید و اردوهای تفریحی پیش‎بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‎های گلستان‎شناسی ادامه داد: بازدید از خانه باقری‎ها، کاخ موزه گرگان، پارک ملی گلستان، برج قابوس، بازارچه ترکمن، چشمه آب گرم و صنایع‌دستی روستای زیارت از جمله برنامه‎های گلستان‎گردی و گلستان‎شناسی است.

به گفته سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی (ره) گلستان، حدود 140 دانشجو از هشت استان کشور برای شرکت در طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‎گردی به استان گلستان آمدند و علاوه بر این با آداب و رسوم اقوام مختلف کتول، ترکمن، قزلباش و ... در استان گلستان آشنا خواهند شد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه