انسجام‌بخشی به نظام فلسفه تشکیل شورای هماهنگی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: انسجام‌بخشی به نظام فلسفه تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی در مراسمی به مناسبت فرارسیدن 12 مرداد ماه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: این شورا بر اساس یک نیاز و در بدو انقلاب نه به عنوان یک سیستم بلکه به عنوان یک مجمع از مجرب شکل گرفت که در آن علمای عظام مهدوی‎کنی، جنتی، شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگر کسانی که در حوزه دین مطالعه داشتند، نقش داشتند.

وی با اشاره به ماموریت این شورا تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علاوه بر حوزه تبلیغی یک روح سیاسی و معنوی دارد.

احمدی با تاکید بر اینکه این شورا در اواخر دهه 50 به صورت یک نهاد رسمی تایید شد، ابراز داشت: این شورا در سال 1373 مصوبه‎ای به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی دریافت کرد و ساختار شورای هماهنگی زیر نظر نهاد رهبری را تشکیل داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فلسفه وجودی این شورا انسجام‌بخشی به اهداف نظام است، گفت: این شورا 22 عضو از بین دستگاه‎ها و موسسات دارد و با تشخیص رئیس شورای هماهنگی عضو مدعو نیز پذیرفته می‎شود.

احمدی با اشاره به فعالیت‎ها و برنامه‎های این شورا خاطرنشان کرد: برنامه‎ها به دو صورت پیش‎بینی شده و پیش‎بینی نشده انجام می‎شود که برنامه‎های پیش‎بینی شده آن مربوط به مناسبت‎های مختلف همچون 13 آبان، 15 خرداد، هفتم تیر، هشت شهریور، برزگداشت مقام زن، یوم‎الله 12 فروردین است.

وی متذکر شد: برخی از فعالیت‎های این نهاد نیز به صورت پیش‎بینی نشده انجام می‎شود و با توجه به شرایط و نیازهای جامعه برنامه‎هایی را اجرایی می‎کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این شورا با روح مدیریت مشارکتی اداره می‎شود، تاکید کرد: امتیازات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واکنش سریع در ماموریت‎های پیش‎بینی نشده است که حتی رضایت مقام معظم رهبری را نیز در پی داشته است.

این مسئول عنوان کرد: شورا در برخورد با آنچه که به نظام بر می‎گردد منفعل نیست و خودی و غیرخودی را تشخیص می‎دهد و قبل از اینکه زمان را از دست دهد اقدام می‎کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: اقداماتی که این شورا انجام می‎دهد هزینه نظام را کم می‎کند و کاری را برخلاف مصالح نظام انجام نمی‎دهد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه