اشاعه فرهنگ کار در جامعه از اهداف اصلی فنی و حرفه ای است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای علی آباد کتول هدف اين سازمان را اشاعه فرهنگ کار در جامعه دانست و گفت: بهبود و توانمند سازی منابع انسانی، تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات جامعه اولويت کاری ماست.

ولی اله والی در حاشیه همایش "فنی و حرفه ای و کارآفرینی" که درعلی آبادکتول برگزار شد، در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: در ابتدای سال 1359 از ادغام 3 واحد آموزشی، تعلیمات سرپرستی، صندوق کارآموزی و کانون کارآموزی سازمانی به نام سازمان آموزش فنی و نیروی انسانی تشکیل شد و در سال 1360 به سازمان آموزش فنی و حرفه ای تغییر نام یافت.

وی عنوان کرد: مأموریت اصلی این سازمان، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در کشور است.

والي در ادامه گروه های هدف این سازمان را دانشجویان، دانش آموزان، زندانیان، سربازان، زنان خانه دار، عشایر و روستائیان دانست و افزود: سازمان فنی و حرفه ای دارای سند راهبردی مهارت و فناوری شامل 8 راهبرد، 27 سیاست و بیش از 250 برنامه است.

والی با اشاره به آموزش های سازمان در 2 بخش، تشریح کرد: بخش اول بخش غیردولتی شامل آموزشگاه های آزاد است و بخش دوم نيز مراکز دولتی اعم از مراکز جوار صنایع و صنوف، مراکز جوار دانشگاه، مراکز جوار زندان، مراکز جوار پادگان، مراکز تربیت کرج و مراکز ثابت شهرستان هاست.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای علی آباد کتول خاطر نشان کرد: در کشور 700 مرکز دارای چارت سازمانی هستند که سهم استان گلستان 20 و سهم شهرستان علی آباد کتول 4 مرکز ثابت است. تعداد آموزشگاه های آزاد کشور نيز 17 هزار است که سهم استان و شهرستان علی آباد کتول به ترتیب 362 و 35 آموزشگاه است.

وی تصریح کرد: تعداد استانداردهای آموزشی تدوین شده سازمان بیش از 6 هزار است که اهم این استانداردها بین المللی و شامل استانداردهای آموزشی شغل، شایستگی، صنایع، روستا، بازار محور، فناوری های راهبردی، معلولین ذهنی و جسمی و شاخه کار و دانش است.

آموزش 500 هزار نفر ساعت کارآموز توسط فنی و حرفه ای علی آبادکتول

والی تأکید کرد: سال گذشته حدود 500 هزار نفر ساعت سهم ما از کل تعهدات استانی و تقریباً سهمی مساوی به بخش خصوصی و دولتی واگذار شده بود.

وي در ادامه گفت: از سال 1393 تا کنون 334 نفر دوره، 92 هزار و 724 نفر ساعت و 27 حرفه آموزشی داشته ایم.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای علی آباد کتول در ادامه اهم فعاليت های انجام شده در این مرکز را چنين برشمرد:

ـ انعقاد تفاهمنامه با دستگاه هايي نظير دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی، کمیته امداد امام خمینی، شورای شهر سنگدوین و مزرعه،آموزش و پرورش، فرمانداری، بهزیستی و بنیاد شهید.

- ایجاد چارت سازمانی برای مراکز فاضل آباد و خواهران علی آباد کتول.

ـ تبدیل مرکز از حالت برادران به حالت خواهران و برادران

- ارتقاء فضای سبز مرکز

رئيس مرکز فنی و حرفه اي علي آباد کتول در پايان مشخص نشدن راه منتهی به مرکز و تهیه زمین برای ساخت مرکز خواهران را جزو کارهای انجام نشده در سازمان دانست.

انتهای پیام/گ

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه