۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی کشور اختصاص یافت

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال برای احداث و ترمیم راه‌های روستایی کشور ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

به گزارش زرین نامه؛ سیدحسین میرشفیع، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع در کشور 105 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده داریم که عمر 54 هزار کیلومتر از آن بالای 10 سال است و جزو راه‌های فرسوده محسوب می‌شوند.

وی افزود: راه‌های روستایی فرسوده کشور به ترتیب اولویت جمعیت و میزان فرسودگی اصلاح می‌شوند.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در مجموع در کشور 154 هزار کیلومتر راه روستایی داریم.

میرشفیع اظهار کرد: کاهش تلفات جاده های روستایی با اصلاح هندسی و ایجاد روشنایی و مشارکت مردمی دهیاری‌ها و آسفالت 4 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور از مهمترین برنامه‌های معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به جمعیت بالای روستایی استان گلستان گفت: 8 میلیارد تومان اعتبار، برای احداث راه روستایی به استان گلستان ابلاغ شد.

میر شفیع تاکید کرد: بسته به توان اجرایی استان گلستان، بخشی از این 8 میلیارد تومان و یا همه آن جذب می‌شود اما باید توجه داشت که هنوز تخصیصی صورت نگرفته است.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت بالای راه روستایی و جمعیت عمدتا روستایی استان گلستان و حمل و نقل محصولات کشورزی از طریق راه باید فکری کردو از ظرفیت مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها استفاده کرد.

میرشفیع افزود: این روش در مازندران جواب داد و کار بزرگی انجام شد در استان گلستان نیز این ظرفیت وجود دارد که به صورت مشارکتی این کار انجام شود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه